Az Index a birtokába jutott szerződésekre és tenderkiírásokra hivatkozva azt írja, hogy a tanácsadó cég a BKV nagyobb projektjeinek (4-es metró, elektronikus jegykezelés) lebonyolításában segédkezik, de volt hónap, hogy kilencmillió forintot kapott „jegyzőkönyv vezetéséért”.
A szerződéseket Antal Attila, a BKV vezérigazgatója és az AAM vezető-tulajdonosa, Kornai Gábor írta alá 2007. december 22-én. Kornai Gábor annak a neves közgazdásznak, Kornai Jánosnak a fia, aki a Népszabadságban megjelent hosszú elemzésében támogatta a kormányzat megszorító intézkedéseit.
Az Index értesülése szerint a BKV eddig majdnem százmillió forintot fizetett ki a cégnek a metróprojektjében nyújtott tanácsadásért. A 4-es metróberuházással összefüggő szakértői támogatásról kötött szerződés alapján a BKV 375 millió forintot fizet ugyanis a cégnek évente, inflációkövetéssel 2012 decemberéig.
Ugyanakkor a 4-es metrónak már van projektvezetési tanácsadója: az arra kiírt tendert egy másik cég nyerte el még 2006-ban hatmilliárd forintért.
Az AAM sikerrel pályázta meg a BKV egy másik, tanácsadói tevékenységre kiírt tenderét. Az uniós tenderfigyelő szerint a cég 257-278 millió forintért adhat tanácsot az „Elektra” fantázianévre hallgató elektronikus jegyrendszer bevezetéséhez.
Egyesek aggasztónak tartják azt is, hogy az AAM munkatársai megjelennek a BKV vezetői értekezletein, jegyzőkönyveket írnak, vagyis gyakorlatilag egy titkárnő munkáját végzik, és közben a cég mindenről értesül, ami a BKV-nál történik. Állítólag így bizonyos körök percre pontosan értesülnek, ha a közlekedési cég valamilyen projektbe kezd, pénzforrást kötne le valamire.
A távirati iroda megkereste a BKV vezérigazgató-helyettesét. Regőczi Miklós azt közölte: a BKV közpénzekből gazdálkodik, és minden szerződése nyilvános.
(Index, mti)