Eltérő módon állnak a választási hirdetésekhez a médiumok

A Magyar Televízió (MTV) sugároz fizetett politikai hirdetést a március eleji referendum előtt, a Duna Televízió nem – közölték a két közmédium illetékesei szerdán. A közszolgálati rádió az MTV-hez hasonlóan helyet ad politikai hirdetéseknek, míg a nagyobb televíziós kereskedelmi csatornák a közszolgálatiakhoz hasonlóan eltérő módon állnak a kérdéshez.

MNO
2008. 02. 07. 15:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MTV tájékoztatója szerint mindkét csatornán tesznek közzé fizetett politikai hirdetést, azzal a megkötéssel, hogy a reggeli műsor idejére eső helyeket a produkciót készítő és szállító – reklámidő-átengedéssel fizetett – cég értékesíti.

A maximum félperces reklámfilmekből az egyes csatornán reggel kilenc és délután négy között kettőt-kettőt, míg a többi öt idősávban egyet-egyet tehet közzé naponta egy hirdető, amely a tarifaárból főműsoridőben 60, azon kívül 80 százalékos kedvezményt kap.

A Duna Televízió nem sugároz a referendummal kapcsolatos hirdetést a kampányidőszakban, de ha az Országos Választási Bizottságtól igény érkezik közérdekű közlemény sugárzására, annak értelemszerűen helyt adnak – közölte Szeles Pál szóvivő, emlékeztetve arra: a médiatörvény kimondja, hogy „külföldre irányuló műsorszolgáltatásban politikai hirdetés közzététele tilos”.

A Magyar Rádió – Such György elnök tájékoztatása szerint – a korábbi évek gyakorlatának megfelelően sugároz politikai hirdetést a kampányidőszakban.

„A március 9-i népszavazást megelőző kampány politikai hirdetései nem lesznek láthatóak az RTL Klub képernyőjén. A csatorna vezetése ugyanis úgy döntött, hogy egyik párttól sem fogad be politikai hirdetéseket ebben az időszakban” – olvasható a kereskedelmi csatorna internetes oldalán.

„A TV2 az eddigi gyakorlatnak megfelelően, a jogszabályi kereteken belül lehetőséget biztosít a politikai tartalmú hirdetések közzétételére mind a pártoknak, mind a civil szervezeteknek” – tette közzé a kereskedelmi televízió sajtóosztálya, megemlítve: speciális tarifacsomagokat alakítottak ki „úgy, hogy a hirdetőnek egyenlő esélyeket biztosítsunk a megjelenésre”.

A Viasat3 – a társaság kommunikációs részlegének tájékoztatása szerint – akkor foglalkozik a kérdéssel, ha lesz ilyen jellegű érdeklődés reklámidejük iránt.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.