Az MTV tájékoztatója szerint mindkét csatornán tesznek közzé fizetett politikai hirdetést, azzal a megkötéssel, hogy a reggeli műsor idejére eső helyeket a produkciót készítő és szállító – reklámidő-átengedéssel fizetett – cég értékesíti.
A maximum félperces reklámfilmekből az egyes csatornán reggel kilenc és délután négy között kettőt-kettőt, míg a többi öt idősávban egyet-egyet tehet közzé naponta egy hirdető, amely a tarifaárból főműsoridőben 60, azon kívül 80 százalékos kedvezményt kap.
A Duna Televízió nem sugároz a referendummal kapcsolatos hirdetést a kampányidőszakban, de ha az Országos Választási Bizottságtól igény érkezik közérdekű közlemény sugárzására, annak értelemszerűen helyt adnak – közölte Szeles Pál szóvivő, emlékeztetve arra: a médiatörvény kimondja, hogy „külföldre irányuló műsorszolgáltatásban politikai hirdetés közzététele tilos”.
A Magyar Rádió – Such György elnök tájékoztatása szerint – a korábbi évek gyakorlatának megfelelően sugároz politikai hirdetést a kampányidőszakban.
„A március 9-i népszavazást megelőző kampány politikai hirdetései nem lesznek láthatóak az RTL Klub képernyőjén. A csatorna vezetése ugyanis úgy döntött, hogy egyik párttól sem fogad be politikai hirdetéseket ebben az időszakban” – olvasható a kereskedelmi csatorna internetes oldalán.
„A TV2 az eddigi gyakorlatnak megfelelően, a jogszabályi kereteken belül lehetőséget biztosít a politikai tartalmú hirdetések közzétételére mind a pártoknak, mind a civil szervezeteknek” – tette közzé a kereskedelmi televízió sajtóosztálya, megemlítve: speciális tarifacsomagokat alakítottak ki „úgy, hogy a hirdetőnek egyenlő esélyeket biztosítsunk a megjelenésre”.
A Viasat3 – a társaság kommunikációs részlegének tájékoztatása szerint – akkor foglalkozik a kérdéssel, ha lesz ilyen jellegű érdeklődés reklámidejük iránt.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.