Eltérő módon állnak a választási hirdetésekhez a médiumok

A Magyar Televízió (MTV) sugároz fizetett politikai hirdetést a március eleji referendum előtt, a Duna Televízió nem – közölték a két közmédium illetékesei szerdán. A közszolgálati rádió az MTV-hez hasonlóan helyet ad politikai hirdetéseknek, míg a nagyobb televíziós kereskedelmi csatornák a közszolgálatiakhoz hasonlóan eltérő módon állnak a kérdéshez.

MNO
2008. 02. 07. 15:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MTV tájékoztatója szerint mindkét csatornán tesznek közzé fizetett politikai hirdetést, azzal a megkötéssel, hogy a reggeli műsor idejére eső helyeket a produkciót készítő és szállító – reklámidő-átengedéssel fizetett – cég értékesíti.

A maximum félperces reklámfilmekből az egyes csatornán reggel kilenc és délután négy között kettőt-kettőt, míg a többi öt idősávban egyet-egyet tehet közzé naponta egy hirdető, amely a tarifaárból főműsoridőben 60, azon kívül 80 százalékos kedvezményt kap.

A Duna Televízió nem sugároz a referendummal kapcsolatos hirdetést a kampányidőszakban, de ha az Országos Választási Bizottságtól igény érkezik közérdekű közlemény sugárzására, annak értelemszerűen helyt adnak – közölte Szeles Pál szóvivő, emlékeztetve arra: a médiatörvény kimondja, hogy „külföldre irányuló műsorszolgáltatásban politikai hirdetés közzététele tilos”.

A Magyar Rádió – Such György elnök tájékoztatása szerint – a korábbi évek gyakorlatának megfelelően sugároz politikai hirdetést a kampányidőszakban.

„A március 9-i népszavazást megelőző kampány politikai hirdetései nem lesznek láthatóak az RTL Klub képernyőjén. A csatorna vezetése ugyanis úgy döntött, hogy egyik párttól sem fogad be politikai hirdetéseket ebben az időszakban” – olvasható a kereskedelmi csatorna internetes oldalán.

„A TV2 az eddigi gyakorlatnak megfelelően, a jogszabályi kereteken belül lehetőséget biztosít a politikai tartalmú hirdetések közzétételére mind a pártoknak, mind a civil szervezeteknek” – tette közzé a kereskedelmi televízió sajtóosztálya, megemlítve: speciális tarifacsomagokat alakítottak ki „úgy, hogy a hirdetőnek egyenlő esélyeket biztosítsunk a megjelenésre”.

A Viasat3 – a társaság kommunikációs részlegének tájékoztatása szerint – akkor foglalkozik a kérdéssel, ha lesz ilyen jellegű érdeklődés reklámidejük iránt.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.