Gaskó István, a VDSZSZ elnöke a tárgyalást követően elmondta: arról még nem döntöttek, hogy alkalmazzák-e a további sztrájkot mint nyomásgyakorló eszközt a következő, szerdai tárgyalás előtt vagy utána.
A tárgyaláson a VDSZSZ fenntartotta követelését, hogy a vasutasok részesedjenek a MÁV Cargo privatizációs bevételéből személyenként 250 ezer forint erejéig, és nem engedtek a 6,9 százalék feletti, 10 százalékos többletbérfejlesztésre vonatkozó igényből sem. A MÁV szintén nem tett kompromisszumos javaslatot.
A tárgyaláson foglalkoztak a sztrájk alatt még elégséges szolgáltatás ügyével is, ennek során a VDSZSZ vállalta volna, hogy a sztrájk ideje alatt a teljes teherforgalom közlekedhessen, de ez az ajánlat nem volt elegendő a megegyezéshez. A VDSZSZ ezenkívül azt is javasolta, hogy a sztrájk ideje alatt vonalanként két pár vonat közlekedjen, illetve Budapest elővárosában 40 vonat.
A tárgyaláson a MÁV delegációja szünetet kért az ajánlat megfontolására, a szünetet követően azonban nem tartotta elfogadhatónak ezt a javaslatot, mert a Budapest elővárosi viszonylatban legalább 323 vonat közlekedésére lenne szükség.
Sigulinszky Tibor, a MÁV szóvivője elmondta: a társaság nehezményezi azt is, hogy a VDSZSZ nem kíván hozzájárulni azon vonatok közlekedéséhez sem, amelyek forgalma a nem sztrájkoló dolgozókkal biztosítható lenne. A társaság ugyanakkor ezt szükségesnek tartja.
(mti)