Elfogadhatatlan ugyanis, hogy a pedagógusok jövedelme a bértábla alját jelenti; életszínvonaluk növelésére annál is inkább szükség volna, mert ez hozzájárulna presztízsük növekedéséhez. Áttételesen az iskolai erőszak megfékezéséhez is – tette hozzá. A szakszervezeti vezető szerint ugyan biztató jelnek tekinthető, hogy a kormány lépéseket kíván tenni a pedagógusbérek rendezése érdekében. Ugyanakkor azt a tervet, miszerint csupán a pályakezdők bérének rendezésére kerülne sor, nem tartják megfelelőnek. Annál is inkább, mert feszültségeket gerjesztene a pedagógustársadalmon belül.
A továbbiakban úgy vélekedett, hogy a pedagógusképzés színvonalának erősítése a jövő építésének meghatározó eleme. Ennek kapcsán hangsúlyozta, hogy a pálya presztízsének erősítése az anyagi megbecsülésen kívül más eszközöket is igényel, mert csak ezek együttes alkalmazásával, a tanári tekintély növelésével van esély az iskolákban terjedő erőszak megfékezésére – mondta az érdekvédelmi vezető.
Kis Papp arról is szólt, hogy a felsőoktatás finanszírozhatósága érdekében meg kell kezdeni az intézményi integrációt. Ennek kapcsán példaként említette, hogy Magyarországon 76 felsőoktatási intézmény működik, ami több, mint Németországban. Ugyanakkor van olyan főiskola, amely hét, egy másik pedig 16 nappali tagozatos hallgatót oktat – fűzte hozzá. Ebben a helyzetben az FDSZ véleménye szerint a történelmi múlttal rendelkező intézményekre alapozva regionális szinten kellene megszervezni a felsőoktatás integrációját.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.