Az oktatási tárca javaslata értelmében a következő tanévtől nem lesz arra lehetőség, hogy a hat- és a nyolcosztályos gimnáziumokba jelentkező diákok szóbeli vizsgát tegyenek, csak az általános iskolából hozott tanulmányi eredményük alapján lehet őket rangsorolni. Írásbeli vizsgát csak akkor szervezhet az iskola, ha az Oktatási Hivatal által összeállított egységes írásbeli vizsgát íratja meg a tanulókkal. A Szülői Közösségek álláspontja szerint a felvételiztetés korlátozása tovább csorbítja az oktatási intézmények pedagógiai autonómiáját, és olyan diákok kerülhetnek be az intézményekbe, akik nem illeszkednek az ott alkalmazott pedagógiai célokhoz és módszerekhez, mely további stressz és kudarc elé állíthatja őket – írta közleményében a szervezet elnöke.
Hardy F. Gábor úgy látja, hogy a kormányzati retorikával szemben az intézkedés ellehetetleníti a tehetséggondozást, ezzel együtt az értékalapú és minőségi oktatást. Szerinte sérti mind az önkormányzatiság, mind a vallásszabadság elvét, ha az Oktatási Hivatal egyházi iskolákban is elhelyezhet diákokat, ahol világnézetileg elkötelezett nevelés folyik. A szervezet szerint az esélyegyenlőséget nem az iskolák szabadságának szűkítésével kell elérni, hanem a felzárkóztató programok erősítésével, amelynek már az óvodai programmal el kell kezdődnie.
Úgy vélik, hogy a felvételi korlátozása elsősorban az oktatás és nevelés egységét hirdető, sajátos nevelési célokkal működő intézmények, ezek között is a vallási és alternatív pedagógiai módszerekkel dolgozó intézmények elleni támadás, mely egyben figyelemelterelés a közoktatás valódi problémáiról. A felvételi szabadsága az iskola pedagógiai autonómiájának alapja, mely nem állítható más jogok alá – emelte ki a közleményben Hardy F. Gábor. A szervezet tiltakozik az ellen is, hogy egy lényegi oktatáspolitikai kérdésben a minisztérium ismételten nem egyeztetett az érdekelt felekkel.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.