Lévai Zsuzsanna tájékoztatása szerint lehetőségeikhez mérten készek voltak bizonyos engedményeket tenni annak érdekében, hogy Szigetmonostor és Szentendre egyezségre jusson, és teljesülhessen a szigetmonostori kérés: épüljön meg a település lakóinak közlekedését megkönnyítő kis híd. Ugyanakkor – írja közleményében – álláspontjuk szerint az ideális az lenne, ha egyáltalán nem épülne közforgalmi híd a szentendrei Duna-ágban. Rámutatott: számukra csak olyan megoldás fogadható el, amely nem veszélyezteti az ivóvíz-szolgáltatás biztonságát.
A közforgalmi kis híd helyének kijelölésében nem látnak lehetőséget további kompromisszumokra, emellett azonban a társaság támogat minden olyan alternatív megoldási lehetőséget, amely megkönnyíti az érintett települések megközelíthetőségét és lakóinak mindennapjait, legyen szó akár gyalogoshíd építéséről, akár a meglévő úthálózat vagy a kompközlekedés fejlesztéséről – áll a kommünikében. Hozzátette: Budapest és környéke vízellátásában kulcsszerepet játszanak a Szentendrei-szigeten található vízbázisok, innen származik a Fővárosi Vízművek által szolgáltatott ivóvíz 80 százaléka.
A kis híd helyének kijelölése azért sürgős, mivel augusztus végére elkészül a Megyeri híd, amelyhez a forgalomba helyezési engedélyt szeptember végéig ki kell adni. A nagy híd jogerős építési engedélye pedig tartalmazza azt a kikötést, hogy a kis hidat is meg kell építeni. Molnár Zsolt, Szigetmonostor polgármestere július 23-án azt közölte az MTI-vel: csak abban az esetben járulnak hozzá az M0-ás híd átadása után a használatba vételhez, ha a minisztérium garanciát vállal a kis híd elfogadható határidőn belüli megépítésére.
(MTI)