Elterjedt korrupcióról beszél a vállalatvezetők 38 százaléka

A magyar vállalatvezetők 38 százaléka szerint elterjedt a vesztegetés és a korrupció az üzleti gyakorlatban. Ugyanakkor minden hatodik megkérdezett véli úgy, hogy vesztett már el üzletet a versenytárs korrupt viselkedése miatt – áll az Ernst&Young nemzetközi felmérésben.

MNO
2008. 09. 16. 5:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A cég 34 országban csaknem 1200 interjú alapján vizsgálta, hogyan látják a cégvezetők saját és államuk felkészültségét a visszaélések elleni küzdelemben. Nemzetközi szinten a válaszadók kétharmada elégedett volt a jogszabályi környezettel és annak hatósági betartatásával. Magyarországon viszont a megkérdezettek mintegy fele határozottabb hatósági fellépést várna a korrupció ellen.

Hatvan százalékuk nem annyira a büntetéstől és a kiszabott pénzbírságtól, hanem a piaci pozíciók elvesztésétől tart leginkább. Az Ernst&Young tapasztalatai szerint a nagyvállalati korrupció megelőzése legalább annyira függ a felső vezetés elkötelezettségétől és példamutatásától, mint a jogi szabályozástól, illetve a szankcióktól. A prevenció hatékony eszköze lehet a belső ellenőrzés. Magyarországon azonban a belső auditorok szaktudása nem feltétlenül megfelelő, így az ellenőrzéseknek is legfeljebb a fele eredményes.

A hazai cégek szerint tréningek, a belső auditok, az ügynökök és a közvetítők jogi átvilágításai segíthetik elő legsikeresebben a megelőzést. A nemzetközi gyakorlattal ellentétben kevésbé preferálják az etikai forródrót rendszerét, amelynek alapján – globális szinten – a visszaélések 40 százalékára fény derül.

(vg.hu)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.