A vezérigazgató elmondta: főleg adószempontból vizsgálják az anyagi kárpótlás lehetőségét, mert a vasúttársaság nem szeretné, ha adózni kellene a segély után. A műsorvezető kérdésére a vezérigazgató úgy nyilatkozott, hogy Gyurcsány Ferenc miniszterelnök azért nem fogadta el az ő lemondását, mert a vizsgálat befejeződéséig nem maradhat operatív vezető nélkül a MÁV.
A Monorierdőnél történt vonatbalesetről Heinczinger István azt közölte, hogy a szerencsétlenség bekövetkezte előtt volt egy „biztosítóberendezés-zavartatás”, amelynek következtében sem a pálya melletti, sem a mozdonyon lévő jelzőberendezés nem üzemelt. Ilyen esetben – a MÁV szabályzata szerint – maximum 15 kilométeres sebességgel hajthatott volna be a „térközbe” a személyvonat vezetője, vagyis a két kilométeres térközben ezt a sebességhatárt kellett volna betartania, kivéve, ha kap egy úgynevezett hívójelet az állomásról, amely feloldja a sebességkorlátozást.
A személyvonat vezetője azt mondta, hogy kapott egy ilyen jelet, amely után a pályaszakaszon engedélyezett maximális sebességre gyorsíthatja fel a szerelvényt. A vezérigazgató szerint nem valószínű, hogy ilyen jel kimehetett. Úgy fogalmazott: „Nehezen tudom azt elképzelni, hogy a pályának ezen a szakaszán nyolc perccel előbb elmegy egy IC, amelynek vezetője betartja a 15 kilométeres sebességhatárt, majd ugyanazon a szakaszon a másik vonat vezetője jelet kap”. Heinczinger István hozzátette, hogy ezt még ki kell vizsgálni.
Monorierdőnél hétfő délelőtt egy személyvonat hátulról nekifutott egy intercity-szerelvénynek. Hárman a helyszínen meghaltak, huszonhét sérültet a mentők vittek kórházba. Egy sérült a kórházba szállítás után vesztette életét.
A baleset miatt lemondott Szabó Pál közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter, valamint Kamarás Miklós, a MÁV Zrt. igazgatóságának elnöke; lemondásukat Gyurcsány Ferenc miniszterelnök elfogadta. A kormányszóvivő az MTI-vel közölte azt is: Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója szintén felajánlotta lemondását, ezt azonban a miniszterelnök nem fogadta el.
(mti)