Horváth hozzátette: a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége nem ért egyet azzal, hogy elsősorban a bérből és fizetésből élők viseljék a kialakult gazdasági helyzet terheit. Vitatják a „csak megszorítás” elvét és gyakorlatát, nem tudják elfogadni a bérek és a hozzá kötődő juttatások drasztikus visszafogását. Indoklásuk szerint a Volán-csoport átlagkeresete több mint 18 ezer forinttal alacsonyabb, mint a 196,7 ezer forintos nemzetgazdasági átlagkereset. A gépkocsivezetők bére a havi 200-250 óra jelenléti idő mellett sem éri el a havi 178 ezer forintos átlagot.
Horváth megjegyezte: a bérek felzárkóztatása azért elengedhetetlen, mert a 2012-ben megvalósuló piaci liberalizáció egyik követelménye lesz a magasan képzett, innovatív, kreatív állomány. Felértékelődik a karbantartók szaktudása, a korszerűsödő járműpark, az új típusú autóbuszok új ismereteket igényelnek. A jelenlegi bérekkel mindez nehezen biztosítható, a Volán-társaságok nem lesznek versenyképesek. A szakszervezetek a bérkövetelések érdekében készek a törvényes eszközök bármelyikéhez folyamodni: az Autóbusz-közlekedésben Dolgozók Uniója (ADU) 24 ezer forint, a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) és a Liga Közlekedési Szakszervezetek 20 ezer forint, a Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) pedig 19 ezer forint bérfejlesztési igényt jelentett be.
A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége a bértárgyalásokon elkerülhetetlennek tartja a tulajdonos részvételét és szerepvállalását – mondta az alelnök.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.