Nádas Zsolt – aki egyben a 2200 lakosú falu alpolgármestere – elmondta: a Szentendrei-szigeten fekvő település annak fejében mondott le az M0-s hídról egy lejáró építéséről a falu közelében, ha helyette egy autós kishíd épül a Dunán a sziget és a szentendrei oldal között a község lakói közlekedésének megkönnyítésére. Jelenleg ugyanis az ott élők csak komppal vagy nagy kerülővel, a tahi Tildy-hídon át juthatnak el a fővárosi vagy környékbeli munkahelyükre. A kis híd azonban máig sem készült el, helyette a kormány egy kompenzációs csomag keretében a falu túlsó fele és a Szentendre északi részén álló Határ csárda között építtetne egy olcsóbb, másfél milliárd forintból megvalósuló gyalogos hidat – tette hozzá.
E megoldás azonban a népszavazás kezdeményezői szerint nem oldaná meg a község lakóinak közlekedési gondjait. Ezért azt szeretnék elérni, hogy az önkormányzat a tárcával folytatott egyeztető tárgyalásokon az eredeti terv mellett álljon ki. Amennyiben a népszavazás érvényes lesz, a népakaratnak megfelelően az önkormányzat a többség álláspontját képviseli majd a tárcával folytatandó további tárgyalásokon – mondta az alpolgármester. A község lakói azért is ragaszkodnak a kis híd megépítéséhez, mert a törvény szerint járna ugyan egy lejáró az M0-s hídról, ám környezetvédelmi megfontolásból ez mégsem épült meg.
A sziget alatt húzódik ugyanis a fővárosiakat is ivóvízzel ellátó, óriási természetes vízbázis, amelynek megóvásáért korlátozott az autóforgalom. Ipart sem lehet ide telepíteni, és a mezőgazdasági tevékenység is csak megfelelő feltételek között folytatható. Emiatt viszont a helyieket kár éri, hiányoznak az iparűzési adóból származó bevételek, kevés a munkahely, az utazás költségei pedig a lakosságra plusz terhet rónak. Ezen hátrányok feloldását segíthetné elő a kis autós híd, amelyen – éppen a vízbázis védelme érdekében – csak a helyi autósok, illetve a mentők és tűzoltók közlekedhetnének – mondta Nádas Zsolt.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.