Teherforgalmi korlátozást vezetnek be az egész fővárosban

Új teherforgalmi stratégia lép életbe Budapesten januárban – jelentette be Demszky Gábor főpolgármester, miután kedden tárgyalt a kerületi polgármesterekkel, az érintett társadalmi és civil szervezetek képviselőivel.

MNO
2008. 12. 16. 19:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az új stratégia nyomán az egész város területe teherforgalmi korlátozás alá esik, az átmenő teherforgalomnak az M0-ás körgyűrűt kell használnia. A teherautók csak kijelölt útvonalakon közelíthetik meg azokat az iparterületeket és logisztikai központokat, amelyeket kiszolgálnak – közölte. A fő cél, hogy jelentősen csökkenjen Budapesten a légszennyezés – tette hozzá Demszky Gábor.

A főpolgármester beszélt arról is, hogy az M0-ás körgyűrű tehermentesítő funkciója már most is jelentős, sokkal kevesebb nehéz tehergépkocsi közlekedik a Hungária gyűrűn belül, ezáltal jelentősen javult a levegő minősége és sokkal átjárhatóbbá vált a város.

Az új stratégiai elképzelések szerint a város területét koncentrikus körök mentén övezetekre osztják, így a nagyobb súlyú gépjárművek bizonyos területekre nem hajthatnak be. A belső kerületekre a nap folyamán például csak a 3,5 tonna, valamint a 7,5 tonna összsúlyú teherautók mehetnek be. Ugyanakkor annak érdekében, hogy a korlátozás miatt a budapestiek ne szenvedjenek hátrányt például költözéskor, tüzelőanyag vagy építőanyag szállításakor, meghatároztak „nyitott időszakokat” is. Ennek alapján reggel öt és hét óra, valamint este 18 és 22 óra között a 12 tonna össztömegig a teherautók behajthatnak a belső területekre. A város többi részén 12 tonnás korlátozás lesz érvényben a fővárosi utak, illetve az itt élők védelmére.

Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes arról számolt be, hogy a felszíni parkolást hosszabb távon szabályozni kell. A tavasz végére szeretnének egy koncepciót letenni a Fővárosi Közgyűlés asztalára, mert a jelenlegi rendszer tovább nem tartható. Példaként említette, hogy jelenleg a belvárosban a felszíni parkolóhelyek 17 százalékát mozgáskorlátozott igazolvánnyal ingyenesen veszik igénybe. Jelezte, hogy a Fővárosi Közgyűlés várhatóan a kormányhoz fordul, hogy ezt a tarthatatlan állapotot jogi úton rendezzék, természetesen úgy, hogy a ténylegesen rászorulók semmi hátrányt ne szenvedjenek.

Hagyó Miklós beszélt arról is, hogy változtatni fognak a parkolási díjak rendszerén, ezeket úgy alakítják ki, hogy a BKV-díjakat veszik alapul, bizonyos szorzószámok szerint. Azt tervezik, hogy két kiemelt övezet lesz a városban és négy egyéb övezet, ezeket a belvárosból kiindulva a külső kerületek felé fogják kialakítani. A díjbevételek növekedéséből származó bevételeket a főváros 100 százalékban be fogja fizetni a közös közlekedési alapba, a kerületektől pedig azt kérik, hogy a rájuk eső növekményrésznek a 80 százalékát szintén fizessék be ide. A közlekedési alapból elsősorban a BKV finanszírozását, a járműpark felújítását biztosítanák, valamint azt, hogy további P+R parkolókat hozzanak létre. Ezekről a stratégiai elképzelésekről várhatóan december 18-án dönt a Fővárosi Közgyűlés.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.