Az elnökhelyettes szavai szerint „egyelőre gyerekcipőben jár a HÉV kiszervezése”. A cég vezetősége semmilyen hatástanulmányt nem tudott bemutatni – pedig a szakszervezetek ezt külön kérték – arról, hogy miként érintené a vállalatot az üzletág kiválása. Ezt a dokumentumot csak február végére ígérték – tette hozzá Gulyás Attila.
„Sőt arról sincsenek adataik, hogy mekkora a HÉV bevétele, mivel a veszteséget arányosan osztják el különböző üzletágak között; valójában a HÉV akár nyereséges is lehet” – mondta az elnökhelyettes. A szakszervezetek ezért azon az állásponton vannak, hogy a HÉV kiszervezése nem jó a vállalatnak és a munkavállalóknak sem, ennek ellenkezőjéről pedig a vezetőségnek – az első tárgyaláson – nem sikerült meggyőznie az érdekképviseleteket.
Gulyás Attila szerint nincs garancia arra, hogy a HÉV kiválásától pozitívvá válik a BKV közép- és hosszú távú gazdálkodása. A szakszervezeti vezető szerint a kiszervezést egy olyan, számozás nélküli kormányhatározatra hivatkozva készíti elő a BKV vezetése, amely a kormánydöntésként megjelölt napon, december 17-én meg sem jelent a Magyar Közlönyben. Felhívta a figyelmet arra is: a kormányhatározat semmilyen rendelkezést nem tartalmaz arról, hogy a BKV vezetésének felhatalmazása lenne a HÉV ágazat kiszervezésének előkészítésére. Az elnökhelyettes szerint nincsen garancia arról sem, hogy a HÉV kiszervezése után nem bocsátanak el – az üzletágban dolgozó – munkavállalókat, arról pedig már értesüléseik vannak, hogy az új társaságnál egy év után megszűnne a kollektív szerződés.
Az elsősorban a kötött pályás (HÉV, metró, villamos) dolgozókat képviselő szakszervezetek pénteken azt közölték az MTI-vel, hogy január végén akár sztrájkot is tartanának a HÉV kiszervezése miatt. A tárgyalások szerdán délután folytatódnak.
A BKV vezetősége a megegyezésre törekszik
A BKV az egyeztetés után közleményében azt írta: a hétfői találkozón „mindkét oldal tárgyalási és megegyezési szándékát fejezte ki”. Hozzátette, hogy a tárgyaláson a szakszervezetek által küldött levélben megfogalmazott kérdések részletes értelmezése zajlott.
A cég leszögezte, hogy a törvényi előírások szerint a vitás pontokról a felek legalább hét napig kötelesek egyeztetni, ha előbb nem születne megállapodás. A közleményben az is olvasható, hogy a rendelkezésre álló idő alatt a BKV szakmai vezetése mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy a szakszervezetek számára is megnyugtató megoldás szülessen és a közösségi közlekedési szolgáltatás is folyamatos, zavartalan legyen. A BKV emlékeztetett arra, hogy a múlt héten 11 szakszervezet levelet intézett a közlekedési cég vezérigazgatójához, kezdeményezve a kollektív munkaügyi egyeztetést.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.