A tavaly szeptemberben ezer ember bevonásával végzett reprezentatív felmérés szerint a megkérdezettek közel kétharmada az egészségügyi intézmények szolgáltatásaival összességében nézve elégedett, további 30 százalékuk pedig részben elégedett a jelenlegi helyzettel, csupán néhány százaléknyi válaszadónak volt kifejezetten negatív a tapasztalata.
A felmérésből az látszik, hogy az életkor előrehaladtával nő az elégedettség: míg 36 éves kor alatt a megkérdezettek kevesebb mint a fele, addig 55 év felett az emberek több mint kétharmada vallotta magát elégedettnek.
A fentiekhez hasonló arányokat találtak akkor, amikor településtípusok szerinti bontásban vizsgálták a válaszokat. Eszerint a fővárosi intézmények szolgáltatásának színvonala elmarad a megyeszékhelyi szakrendelések megítélésétől. Nem volt viszont eltérés a krónikus betegségben szenvedő, illetve a szakrendelésekre csak ritkán járó válaszadók véleménye között.
A megkérdezettek szerint az egészségügyi személyzet felkészült, de egyre kevesebben vannak, a legjobb értékelést az asszisztensek és a nővérek szakmai felkészültsége kapta. Hasonlóan jó a megítélése a vizsgálati eredményeket részletesen, írásos formában tartalmazó leleteknek is. Ezek mögött alig maradt el az orvosok szakmai felkészültségének megítélése, valamint a szakrendelők tisztaságának pozitív értékelése.
Bár a többség úgy ítélte meg, hogy a betegekre fordítható idő még mindig nagyon kevés – ez a szempont ezért gyengébb osztályzatokat kapott –, a tapasztalat azt mutatja, hogy a nagy leterheltség mellett is igyekeznek kedvesek lenni az orvosok, valamint a nővérek és az asszisztensek egyaránt.
Az orvos- és nővérhiány a megkérdezettek szerint is érzékelhető, a felmérés készítői szerint nyilvánvalóan ebből fakad az egyes vizitek idejének rövidülése, a hosszabb várakozási idő és az előjegyzési időpontok csúszása. Ez utóbbi két szempont kapta egyébként a legalacsonyabb pontszámokat.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.