Nő az elégedetlenség: kevés a betegekre fordított idő

A magyar lakosság elégedett az orvosok és a nővérek szakmai felkészültségével, valamint az egészségügyi intézmények higiéniájával, azonban a hosszú várakozás, illetve a betegre fordított túl kevés idő még mindig problémát jelent – derül ki a Webbeteg egészségügyi portál és a Szinapszis Kft. kutatásából.

MNO
2009. 01. 07. 9:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tavaly szeptemberben ezer ember bevonásával végzett reprezentatív felmérés szerint a megkérdezettek közel kétharmada az egészségügyi intézmények szolgáltatásaival összességében nézve elégedett, további 30 százalékuk pedig részben elégedett a jelenlegi helyzettel, csupán néhány százaléknyi válaszadónak volt kifejezetten negatív a tapasztalata.

A felmérésből az látszik, hogy az életkor előrehaladtával nő az elégedettség: míg 36 éves kor alatt a megkérdezettek kevesebb mint a fele, addig 55 év felett az emberek több mint kétharmada vallotta magát elégedettnek.

A fentiekhez hasonló arányokat találtak akkor, amikor településtípusok szerinti bontásban vizsgálták a válaszokat. Eszerint a fővárosi intézmények szolgáltatásának színvonala elmarad a megyeszékhelyi szakrendelések megítélésétől. Nem volt viszont eltérés a krónikus betegségben szenvedő, illetve a szakrendelésekre csak ritkán járó válaszadók véleménye között.

A megkérdezettek szerint az egészségügyi személyzet felkészült, de egyre kevesebben vannak, a legjobb értékelést az asszisztensek és a nővérek szakmai felkészültsége kapta. Hasonlóan jó a megítélése a vizsgálati eredményeket részletesen, írásos formában tartalmazó leleteknek is. Ezek mögött alig maradt el az orvosok szakmai felkészültségének megítélése, valamint a szakrendelők tisztaságának pozitív értékelése.

Bár a többség úgy ítélte meg, hogy a betegekre fordítható idő még mindig nagyon kevés – ez a szempont ezért gyengébb osztályzatokat kapott –, a tapasztalat azt mutatja, hogy a nagy leterheltség mellett is igyekeznek kedvesek lenni az orvosok, valamint a nővérek és az asszisztensek egyaránt.

Az orvos- és nővérhiány a megkérdezettek szerint is érzékelhető, a felmérés készítői szerint nyilvánvalóan ebből fakad az egyes vizitek idejének rövidülése, a hosszabb várakozási idő és az előjegyzési időpontok csúszása. Ez utóbbi két szempont kapta egyébként a legalacsonyabb pontszámokat.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.