Nő az elégedetlenség: kevés a betegekre fordított idő

A magyar lakosság elégedett az orvosok és a nővérek szakmai felkészültségével, valamint az egészségügyi intézmények higiéniájával, azonban a hosszú várakozás, illetve a betegre fordított túl kevés idő még mindig problémát jelent – derül ki a Webbeteg egészségügyi portál és a Szinapszis Kft. kutatásából.

MNO
2009. 01. 07. 9:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tavaly szeptemberben ezer ember bevonásával végzett reprezentatív felmérés szerint a megkérdezettek közel kétharmada az egészségügyi intézmények szolgáltatásaival összességében nézve elégedett, további 30 százalékuk pedig részben elégedett a jelenlegi helyzettel, csupán néhány százaléknyi válaszadónak volt kifejezetten negatív a tapasztalata.

A felmérésből az látszik, hogy az életkor előrehaladtával nő az elégedettség: míg 36 éves kor alatt a megkérdezettek kevesebb mint a fele, addig 55 év felett az emberek több mint kétharmada vallotta magát elégedettnek.

A fentiekhez hasonló arányokat találtak akkor, amikor településtípusok szerinti bontásban vizsgálták a válaszokat. Eszerint a fővárosi intézmények szolgáltatásának színvonala elmarad a megyeszékhelyi szakrendelések megítélésétől. Nem volt viszont eltérés a krónikus betegségben szenvedő, illetve a szakrendelésekre csak ritkán járó válaszadók véleménye között.

A megkérdezettek szerint az egészségügyi személyzet felkészült, de egyre kevesebben vannak, a legjobb értékelést az asszisztensek és a nővérek szakmai felkészültsége kapta. Hasonlóan jó a megítélése a vizsgálati eredményeket részletesen, írásos formában tartalmazó leleteknek is. Ezek mögött alig maradt el az orvosok szakmai felkészültségének megítélése, valamint a szakrendelők tisztaságának pozitív értékelése.

Bár a többség úgy ítélte meg, hogy a betegekre fordítható idő még mindig nagyon kevés – ez a szempont ezért gyengébb osztályzatokat kapott –, a tapasztalat azt mutatja, hogy a nagy leterheltség mellett is igyekeznek kedvesek lenni az orvosok, valamint a nővérek és az asszisztensek egyaránt.

Az orvos- és nővérhiány a megkérdezettek szerint is érzékelhető, a felmérés készítői szerint nyilvánvalóan ebből fakad az egyes vizitek idejének rövidülése, a hosszabb várakozási idő és az előjegyzési időpontok csúszása. Ez utóbbi két szempont kapta egyébként a legalacsonyabb pontszámokat.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.