Mint ismert, a Reformszövetség a MÁV-csoport visszaállamosításával, a kedvezmények megszüntetésével, ötszázalékos bércsökkentéssel és a korrupció felszámolásával éves szinten 86 milliárd forintot takarítana meg az államvasútnál. (Bajnai Gordon kiszivárgott programjában 20-30 milliárdos költségcsökkenésről lehetett hallani.)
A Vasúti Dolgozók Demokratikus Szakszervezetének elnöke egyszerűen abszurditásnak nevezte a Reformszövetség elképzelését. Gaskó István az MNO-nak elmondta: volt szerencséjük megismerni a 86 milliárdos megtakarítási terv szakmai hátterét, ami szerinte alapvetően hibás, mert a buszközlekedés és a vasút fajlagos költségének összehasonlításából jutottak erre az eredményre, de nem vették számításba azt, hogy az előbbiben nincsenek „útköltségek”, míg a MÁV milliárdokat fizet ki pályafenntartásra.
A VDSZSZ a tervezett elbocsátások és az ötszázalékos általános bércsökkentés mellett tiltakozik a vasutasok kedvezményeinek tervezett megvonása miatt is. Az elbocsátások és a bércsökkentés helyett a részmunkaidős foglalkoztatást látná célravezetőnek, a gazdasági válság következtében jelentős forgalomcsökkenést elszenvedő MÁV Cargónál pedig állásidőt vezethetnének be. Az évek óta stagnáló reálbérek mellett a vasutasok kedvezményeinek csökkentéséről sem akar hallani a szakszervezet. Az utasokat érintő kedvezménymegvonásokról Gaskó csak annyit mondott, hogy ez az állami szociálpolitika kompetenciája. Felvetésünkre, hogy így az utasok száma is tovább csökken majd, ami újabb vonatok megszüntetésével és szárnyvonalak felszámolásával járhat, a szakszervezeti elnök elmondta, hogy véleménye szerint a jelenlegi utasszám már nem nagyon tud tovább csökkenni.
Végül a szakszervezeti elnök azt is hangsúlyozta, hogy korábbi követeléseik továbbra is fennállnak, de most a válságkezelés került előtérbe, ezért is jelentették be április végére, 18 órás időtartamra az általános sztrájkot.

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.