A kormány áfát emel, a BKV tarfiadíjakat

Az áfaemelés miatt maximum 4,4 százalékkal drágulhat a BKV egyes jegy- és bérlettípusainak az ára, ha a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyja a Főpolgármesteri Kabinet hétfői ülésén elfogadott javaslatot – közölték az ülés résztvevői. • A BKV-szakszervezetek tiltakoznak a tervezett leépítések ellen

MNO
2009. 05. 18. 9:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

John Emese, az SZDSZ és Steiner Pál, az MSZP frakcióvezetője elmondta, hogy a városvezetés a helyszínen kiosztott előterjesztés alapján foglalkozott ezzel a kérdéssel. Mint arról a távirati iroda már múlt szerdán beszámolt, a BKV igazgatósága az áfaemelés ellensúlyozására egy alacsonyabb és egy 7,2 százalékos tarifaemelést kezdeményezett a városvezetésnél. John Emese közölte: a kabinet csak az alacsonyabb mértékű díjemelést tartja elfogadhatónak.

A szabad demokrata politikus tájékoztatása szerint a kerékpár-szállítási díj árának emelését várospolitikai okok miatt nem támogatták. Az agglomerációban közlekedő HÉV-ek tarifái pedig azért nem drágulhatnak, mivel ez ügyben csak az állam rendelkezik tarifaemelési jogkörrel – tette hozzá.

Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója kifejtette, hogy a kerekítés és a forgalmazhatóság miatt az egyes jegy- és bérlettípusok különböző mértékben drágulnának. A vonaljegy ára 3,4 százalékkal, a 10 darabos gyűjtőjegyé 3,2 százalékkal, a havi bérleté 4,4 százalékkal, a tanuló-nyugdíjas bérleté pedig 4,2 százalékkal növekedne. E szerint egy vonaljegyért 290 forint helyett 300 forintot, a gyűjtőjegyért 2.600 helyett 2.700 forintot, a metró szakaszjegyért 240 helyett 250 forintot, a havi dolgozói bérletért 9.000 helyett 9.400 forintot, a tanuló-nyugdíjas bérletért pedig 3.550 forint helyett 3.700 forintot kellene fizetni.

Nyáry Krisztián elmondta azt is, hogy Kocsis István BKV-vezérigazgató tájékoztatása szerint az áfa emelése miatt fél év alatt 1,2 milliárd forinttal csökkenhetne a BKV tarifabevétele. A cég éves szinten 69,5 milliárd forint személyszállítási díjbevétellel számol. Ebből a menetdíjbevétel 52,3 milliárd, a tanuló- és nyugdíjasbérletek állami árkiegészítése pedig 17,2 milliárd forint.

A vezérigazgató közölte azt is, hogy a gazdasági válság miatt minden közlekedési ágazatnál csökkent a fizető utasok száma, illetve nőtt a bliccelők aránya. Budapesten új tapasztalat az, hogy megjelentek a hamisított bérletek, amelyek kiszűrése igen nehéz feladat az ellenőrök számára. A BKV vizsgálja az ellenőrzés hatékonyságának növelési lehetőségét. A távirati iroda információja szerint vizsgálják annak a lehetőségét, hogy rövidesen egyes járatokon visszaállítanák a kalauzrendszert, és felgyorsítanák a metróbejáratoknál a zárt jellegű beléptetést, ami a korábbi „félkaros” automatákhoz hasonló megoldást jelenthet.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.