Demszky–Bajnai-csúcs: több pénzt követel a főpolgármester

Demszky Gábor szerint a kormánynak nagyobb összeggel be kell szállnia a fővárosi tömegközlekedés finanszírozásába, mert ez nem pusztán önkormányzati kérdés – a főpolgármester ezt azt követően nyilatkozta újságíróknak, hogy pénteken a Parlamentben megbeszélést folytatott Bajnai Gordon miniszterelnökkel.

MNO
2009. 05. 29. 11:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Demszky elmondta, hogy a tervek szerint létrehoznának egy „megrendelő szervezetet” a MÁV-val és az állammal közösen, amely a menetrendek kidolgozását és alakítását is ellátná. A főpolgármester közlése szerint a kormány elvben támogatja, hogy a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) szálljon be a BKV adósságállományának finanszírozásába, hogy a jövő év elején végre tudják hajtani a fővárosi közlekedési társaság járműcseréjét, amely mintegy ezer autóbuszt érintene. Mint hozzátette: lízingkonstrukcióban gondolkodnak, és hazai gyártót keresnek az átlagban 15 éves autóbuszok cseréjére.

A kormányfővel folytatott eszmecseréről szólva megjegyezte: mintegy tucatnyi témát, közöttük fontos programot, a 4-es metró építését, valamint a központi szennyvíztisztító kérdését is érintették. Demszky Gábor elmondta, hogy a DBR metróprojekt finanszírozását folytatni kell, és az uniós támogatás folyósítását sürgetik Brüsszelben, míg a szennyvíztisztító kapcsán július végéig döntést várnak. Megjegyezte: a főváros vezetésének és a kormányfőnek közös az álláspontja ebben a kérdésben. Két alternatívát említve Demszky azt mondta, hogy a HÉV kiválna a BKV-ból, és egy külön társaság alakulna, illetve a kormány 30 milliárd forint értékben megvásárolná a BKV részvényeinek egy részét. Megjegyezte: a kormány a kiválást tartja elképzelhető megoldásnak.

Újságírói kérdésre a főpolgármester elmondta: nem elégedett a BKV gazdálkodásával, de megjegyezte, hogy azt csak a felügyelőbizottság ellenőrizheti. Elmondta azt is, hogy a Margit híd felújításának többletköltségeit – amely mintegy 8-9 milliárd forintot tesz ki – a kivitelezés határidejének kitolásával vagy más fővárosi projektek elhagyásával, illetve átcsoportosításával próbálják csökkenteni. Arra a kérdésre, hogy mennyibe kerül a Margit híd felújítása, üzleti titokra hivatkozva nem kívánt válaszolni. Az MTI kérdésére a főpolgármester elmondta, hogy az ingatlanadó tervezetéről tovább egyeztetnek. Demszky Gábor korábban levélben közölte a kormányfővel: főpolgármesterként csak akkor tudja támogatni az ingatlanadót, ha az Országgyűlés mindkét tábora egyetért azzal, illetve ha azt helyi adóként vezetik be, s nem az adóhivatalon keresztül, centralizált módon.

A pénteki, zárt ajtó mögötti egyeztetésen, a miniszterelnök irodájában ott volt Oszkó Péter pénzügyminiszter, Molnár Csaba kancelláriaminiszter, Burány Sándor, a gazdasági tárca államtitkára, Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes és Lakos Imre, a Fővárosi Önkormányzat közlekedési tanácsnoka.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.