„Az állami vasúttársaság évről évre megkapja a működéséhez szükséges pénzt, ám hogy a sok százmillió forint mire megy el, eddig senki sem érezte feladatának megválaszolni” – hangsúlyozta a képviselő.
A közbeszerzési pályázatra kiszervezett feladatokat, vagyis a vasúti felsővezetékek karbantartását, üzemeltetését a MÁV is el tudná végezni, hiszen a szükséges munkaerőt, gépeket, épületeket most is az biztosítja. A kiszervezés okául felhozott költségcsökkenést viszont eddig senki sem mutatta ki – tette hozzá Molnár Béla.
A képviselő figyelmeztetett: a kiszervezett feladatokat körülbelül négy éve végző két cég szerződése tavaly decemberben lejárt és a csak nemrég kiírt közbeszerzési pályázat olyan feltételeket támaszt a pályázókkal szemben, amelyeket kizárólag az eddigi partnerek tudnak teljesíteni. Molnár elmondta, a feltételek közé tartozik, hogy a vállalatnak az elmúlt három évben a közbeszerzés tárgyából kétszer évi 150, az egyik évben pedig 500 millió forintos forgalommal kell rendelkeznie, ezáltal szerinte csak a MÁV-val korábban már szerződő cégek indulhatnak eséllyel. A másik feltétel, hogy csak 25 kilowattos felsővezetékes referenciamunkát fogadnak el, pedig az Európa más országaiban általános 15 kilowattos vezeték karbantartása szakmailag ugyanaz a feladat – tette hozzá.
Az így monopolhelyzetbe hozott cégek tehát olyan árréssel dolgoznak és annyi nyereséggel, „amennyit nem szégyellnek” – hangoztatta a képviselő. Úgy vélte, a 40 milliárd forintos, a MÁV-START Zrt.-t érintő elvonás miatt a személyszállítás sztrájk nélkül is le fog állni, hiszen képtelenség lesz tartani a jelenlegi vonatszámot. Tiltakoznak az ellen, hogy a közlekedési miniszter és a MÁV vezetése megegyezik egy ilyen elvonásban és hogy közben a közbeszerzések során milliárdok folynak el szükségtelenül az állami támogatásból – mondta a kereszténydemokrata képviselő.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.