Számos, a Tesco által meghirdetett állással kapcsolatosan úgy vélte a panaszos, hogy őt a felvételi eljárás folyamán életkora miatt diszkriminálták. A hatóság a vizsgálat lefolytatása után két éjszakai árufeltöltői pozíció vonatkozásában megállapította az ok-okozati összefüggést a panaszos életkora és álláspályázatainak elutasítása között. Az ötven év körüli kérelmező dolgozott már korábban raktáros/árufeltöltő munkakörben az élelmiszerlánc egyik áruházában, majd néhány év múlva újra munkára jelentkezett. Érdeklődött a vevőszolgálatnál, jelentkezett a hírlevélben meghirdetett állásokra, ám azokra rendre elutasító válaszokat kapott.
A vizsgálat alapján megállapítást nyert, hogy a munkáltató az érintett állásokat a panaszosnál lényegesen fiatalabb személyekkel töltötte be, akik ráadásul kevesebb tapasztalattal rendelkeztek az adott munkakörben. Az egyik árufeltöltői munkára például egy nála 21 évvel fiatalabb személyt alkalmaztak, aki korábban kizárólag cipőbolti eladóként, valamint bőrdíszműves segédmunkásként volt alkalmazva. A másik éjszakai árufeltöltői pozíció vonatkozásában pedig a cég a konkrét személyt beazonosítható módon nem nevezte meg, a becsatolt, hiányos adatlapok pedig kizárólag azt támasztották alá, hogy az érintett személyek valamennyien a panaszosnál lényegesen fiatalabbak voltak.
A bepanaszolt munkáltató azzal érvelt, hogy a jelentkezők száma az álláshelyek számát folyamatosan, jelentősen meghaladja, így a rendszerbe „szűrőket” kell beépíteni. Ilyen szűrőként funkcionál az is, hogy a jelentkezőknek a társaság internetes oldalán kell regisztrálniuk magukat, s a munkáltató ezen alapadatokból nyeri ki a számára releváns információkat. A kérelmező többségében éjszakai árufeltöltői pozíciókra jelentkezett, ám az internetes oldalon preferált műszakként a délutáni műszakot jelölte meg, hiszen a Tesco karrier oldala ebben az álláskörben más lehetőséget fel sem ajánlott. Ezt követően azonban a következő kérdésre azt a választ adta, hogy valamennyi műszakban szívesen vállal állást. Ezzel összefüggésben az áruházlánc arra hivatkozott, hogy praktikus okokból csupán azon személyeknek kínálták fel az állásinterjú lehetőségét, akik kifejezetten éjszakai műszakban szerettek volna dolgozni, és ezen szándékukat a jelentkezési lapon kifejezésre juttatták.
A hatóság határozatában ezzel az érveléssel összefüggésben kiemelte, hogy az internetes űrlapon a délutáni műszaktól eltérő preferencia be sem volt jelölhető. Az élelmiszerlánc azon érvelése pedig, hogy egyszerűségi okból csupán azokat hívták be állásinterjúra, akik az egyetlen választható preferenciát nem jelölték be (s ezzel gyakorlatilag „kifejezésre juttatták”, hogy ők éjszakai műszakban szeretnének dolgozni), a tények tükrében nem volt elfogadható jogszerű kimentésnek, illetve ezen érvelés életszerűsége is kérdéses volt. Ezek alapján megállapítható volt, hogy az eljárás alá vont nem tett eleget az egyenlő bánásmódról, illetve az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló törvényben előírt kimentési kötelezettségének, így magatartása sérti az egyenlő bánásmód követelményét. A Tesco Global Áruházak Zrt.-t a hatóság eltiltotta a jövőbeni jogsértéstől és 3 000 000 forint pénzbírságot is kiszabott.
(MNO)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.