Az Alstom elküldte a levelét a közlekedési hatósághoz

Elküldte a francia Alstom a 2-es metróra gyártandó Metropolis szerelvények végleges típusengedély-kérelmét csütörtökön a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz (NKH) – derül ki az MTI birtokába került dokumentumból.

MNO
2011. 08. 18. 15:46
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A francia gyártó a levélben egyben azt is kéri az NKH-tól, hogy a szerelvények fékrendszerével, illetve a vezetőfülke belső magasságával kapcsolatban adja meg a derogációt (mentességet) a hatályos Országos vasúti szabályzat és a Metró jármű szabályzat alól is. A gyártó ennek érdekében a levélhez csatolta a részletes indoklást is. Az Alstom azt is kérte az NKH-tól, hogy a korábban megadott eltéréseket tartsa fenn.

Ezek az üzemi és vészfékezéssel, az utastér belső magasságával, a vezetőfülke szellőzésével és fűtésével, valamint a jármű földelésével kapcsolatosak. Kérelmükben azt írták, szeretnék, ha az NKH a beadványt soron kívül vizsgálná meg. Az Alstomnak a korábban módosított szerződés szerint 300 napja van arra, hogy megszerezze a végleges típusengedélyt a 2-es metró szerelvényeire, és 330 napon belül le kell szállítania az első szerelvényt Budapestre.

Az Alstom és a BKV 2006-ban kötött szerződést a 2-es és 4-es metró vonalára szállítandó szerelvények legyártására. Ezt tavaly októberben felbontották, majd miután Tarlós István főpolgármester és Patrick Kron, az Alstom-csoport vezérigazgatója megállapodtak annak módosításáról, augusztus 15-én hatályba lépett a megváltoztatott szerződés. Az aláírás után a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek és a KIKSZ Közlekedésszervező Zrt.-nek is ellen kellett jegyeznie a dokumentumokat, majd az Alstomot értesíteni kellett. Ez augusztus 15-én történt meg.

A szerződést a BKV azért mondta fel tavaly október 20-án, mert az Alstom nem tudta határidőre megszerezni a 2-es vonalra szánt szerelvények végleges típusengedélyét. A szerződés szerint az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es metróra 150 millió euróért és 15 + 7 automata szerelvényt a 4-es vonalra 114 millió euróért.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.