A francia gyártó a levélben egyben azt is kéri az NKH-tól, hogy a szerelvények fékrendszerével, illetve a vezetőfülke belső magasságával kapcsolatban adja meg a derogációt (mentességet) a hatályos Országos vasúti szabályzat és a Metró jármű szabályzat alól is. A gyártó ennek érdekében a levélhez csatolta a részletes indoklást is. Az Alstom azt is kérte az NKH-tól, hogy a korábban megadott eltéréseket tartsa fenn.
Ezek az üzemi és vészfékezéssel, az utastér belső magasságával, a vezetőfülke szellőzésével és fűtésével, valamint a jármű földelésével kapcsolatosak. Kérelmükben azt írták, szeretnék, ha az NKH a beadványt soron kívül vizsgálná meg. Az Alstomnak a korábban módosított szerződés szerint 300 napja van arra, hogy megszerezze a végleges típusengedélyt a 2-es metró szerelvényeire, és 330 napon belül le kell szállítania az első szerelvényt Budapestre.
Az Alstom és a BKV 2006-ban kötött szerződést a 2-es és 4-es metró vonalára szállítandó szerelvények legyártására. Ezt tavaly októberben felbontották, majd miután Tarlós István főpolgármester és Patrick Kron, az Alstom-csoport vezérigazgatója megállapodtak annak módosításáról, augusztus 15-én hatályba lépett a megváltoztatott szerződés. Az aláírás után a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek és a KIKSZ Közlekedésszervező Zrt.-nek is ellen kellett jegyeznie a dokumentumokat, majd az Alstomot értesíteni kellett. Ez augusztus 15-én történt meg.
A szerződést a BKV azért mondta fel tavaly október 20-án, mert az Alstom nem tudta határidőre megszerezni a 2-es vonalra szánt szerelvények végleges típusengedélyét. A szerződés szerint az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es metróra 150 millió euróért és 15 + 7 automata szerelvényt a 4-es vonalra 114 millió euróért.
(MTI)
Menczer Tamás: Mi lesz így velünk?!