A városvezető szavai szerint Varga Mihály államtitkár hivatalosan értesítette, hogy a kormány az A verzióval, vagyis a fővárosnak biztosítandó adókivetési jog lehetőségének megvizsgálásával teljes egészében elfogadta a javaslatot. Szavai szerint az okmányt a napokban alá is írják, ami azt jelenti, hogy „a BKV további működése és fenntarthatósága előtt megnyílt az út”. Hozzáfűzte azt is, hogy ilyen messzire „20 év alatt soha nem tudott jutni a városvezetés egyik kormánnyal sem”.
Két éven belül még megépíthető a 4-es metró, ezért a főváros új vezetőkkel új alapokra helyezte a beruházást – írta a Magyar Nemzet április 16-án. A városháza ismét az ügyészséghez fordult a Demszky-korszak botrányos szerződései, a több mint százmilliárdos többletkövetelések miatt.
A Heti Válasz április elején arról írt, három bűnesettel vádolja az ügyészség Hagyó Miklós volt szocialista főpolgármester-helyettest a BKV-ügyben. A hetilap csütörtöki számában azt írja: „MSZP-pénztárosok és SZDSZ-nagyságok helyett a balhét vállalatvezetők és kisvállalkozók viszik majd el”.
A főpolgármester délután három órakor tart sajtótájékoztatót a BKV ügyében. A kormány és a főváros közötti megállapodás aláírására Tarlós Istvánt a közgyűlés szerdai ülésén hatalmazta fel.
Ez a megállapodás az egyik feltétele annak, hogy megköthető legyen a BKV új, uniós irányelveknek is megfelelő közszolgáltatási szerződése. A szerződés megkötésének másik feltétele az volt, hogy a főváros megállapodást írjon alá a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) a feladatellátási szerződésről. Ennek alapján tudja a BKK még a héten megkötni az új közszolgáltatási szerződést. A BKV jelenleg hatályos szerződése április 30-án jár le, az új szerződést a BKK és a BKV 8 évre írja alá.