Elaggott főváros, fiatalosabb vidék

Minden százezernél nagyobb lélekszámú nagyvárosban alacsonyabb a helyi tömegközlekedésben részt vevő járművek átlagéletkora, mint Budapesten.

Magyar Nemzet
2013. 06. 22. 4:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fővárosi Önkormányzat talán legsúlyosabb és legnehezebben feldolgozható 2010-es öröksége a BKV-járművek rossz állapota volt. Budapest tömegközlekedése jelentős részben a menetrendszerűen közlekedő autóbuszok hálózatára épül: három évvel ezelőtt az akkor 1500 járműből álló buszparkban 785 volt húszévesnél idősebb. Múlt év végi kimutatások szerint a kényszerű selejtezés miatt százas nagyságrenddel csökkenő járműállomány átlagéletkora közel 18,5 év. A főváros az első időszakban száz használt, alacsony padlós buszt állított forgalomba, idén májustól kezdve pedig százötven új, Mercedes típusú „kiszervezett” járművel javítja az átlagéletkort. A tervek szerint 2014-ben további 200-250 új jármű érkezhet majd ilyen módon Budapestre. A BKV folyamatosan vásárol korszerűbb, de használt buszokat is.

A trolik átlagosan csaknem húsz-, míg a villamosok több mint 32 évesek. Nem véletlen, hogy a kormányzati támogatással első ütemben 37 új villamost és 24 trolit szerezhet be a Fővárosi Önkormányzat, negyvenmilliárd forint uniós forrásból. A városban előbbiből jelenleg több mint 600, utóbbiból 160 fut. A körülbelül 300 HÉV-szerelvény átlagéletkora 36 év, de akad közöttük csaknem fél évszázados is. A metróhálózat szerelvényeinek nagyjából 30 éves átlagéletkorát csökkentik a 2-es vonalon üzembe állított Alstom-kocsik, de a budapesti tömegközlekedési járműpark teljes megújításhoz összességében több mint 700 milliárd forint hiányzik.

További részletek a Magyar Nemzet szombati számában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.