A Fővárosi Önkormányzat talán legsúlyosabb és legnehezebben feldolgozható 2010-es öröksége a BKV-járművek rossz állapota volt. Budapest tömegközlekedése jelentős részben a menetrendszerűen közlekedő autóbuszok hálózatára épül: három évvel ezelőtt az akkor 1500 járműből álló buszparkban 785 volt húszévesnél idősebb. Múlt év végi kimutatások szerint a kényszerű selejtezés miatt százas nagyságrenddel csökkenő járműállomány átlagéletkora közel 18,5 év. A főváros az első időszakban száz használt, alacsony padlós buszt állított forgalomba, idén májustól kezdve pedig százötven új, Mercedes típusú „kiszervezett” járművel javítja az átlagéletkort. A tervek szerint 2014-ben további 200-250 új jármű érkezhet majd ilyen módon Budapestre. A BKV folyamatosan vásárol korszerűbb, de használt buszokat is.
A trolik átlagosan csaknem húsz-, míg a villamosok több mint 32 évesek. Nem véletlen, hogy a kormányzati támogatással első ütemben 37 új villamost és 24 trolit szerezhet be a Fővárosi Önkormányzat, negyvenmilliárd forint uniós forrásból. A városban előbbiből jelenleg több mint 600, utóbbiból 160 fut. A körülbelül 300 HÉV-szerelvény átlagéletkora 36 év, de akad közöttük csaknem fél évszázados is. A metróhálózat szerelvényeinek nagyjából 30 éves átlagéletkorát csökkentik a 2-es vonalon üzembe állított Alstom-kocsik, de a budapesti tömegközlekedési járműpark teljes megújításhoz összességében több mint 700 milliárd forint hiányzik.
További részletek a Magyar Nemzet szombati számában.