A többi között elkallódott útlevelet, hegedűt, íjfelszerelést, lélegeztető készüléket és húszkötetes Révai lexikonsorozatot is találtak, de az utasok kerestek már kerekesszéket, sőt elhagyott hozzátartozót is – közölte a MÁV-START.
A tájékoztatás szerint jellemzően a Mávdirektet hívják az utasok, ha elhagyott poggyászuk után érdeklődnek. Ez azért is előnyös, mert a központ munkatársai nemcsak a vonaton szolgálatot teljesítő jegyvizsgálókat, hanem a vasútállomásokon dolgozókat is elérik. Minél előbb telefonál az utas, annál nagyobb eséllyel kerül vissza hozzá az elveszített poggyász. Ugyanakkor 2012 óta központosított nyilvántartást vezet a talált tárgyakról a MÁV-START, amelyhez valamennyi ügyfélszolgálati munkatárs hozzáfér.
Érdekességként említették: olykor nem elveszett tárgy, hanem egy hozzátartozó vagy ismerős megkereséséhez kérik a Mávdirekt segítségét. Ilyenkor az állomás hangosító berendezését is használják a vasúttársaság dolgozói. Volt arra is példa, hogy a vonaton utazó gyermekét nem érte el egy édesanya, aki jelezte ezt a Mávdirekt vonalon, a kalauz pedig a személyleírás alapján meg is találta a gyermeket – közölte a MÁV-START.