Csoda Ikarus jár Szentendre és a Deák tér között

Az enyészettől tavaly megmentett busz másfél méterrel hosszabb a klasszikus 280-asnál, a padlószintje pedig 18 centivel alacsonyabb.

BuL
2016. 04. 20. 15:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Ikarus 284-es menetrendszerű forgalomban hétvégenként közlekedik a Deák Ferenc tér és Szentendre között szombat óta. A BKV a budapesti autóbusz-közlekedés centenáriumára újította fel a járművet, amely tulajdonképpen az első magyar tolócsuklósnak tekinthető, mivel a motor a csukló mögé került – olvasható a Vezess.hu-n.

A busz az Ikarus 280-asnál másfél méterrel hosszabb és 18 centiméterrel alacsonyabb padlószintű. Műszaki megoldásait tekintve már a születőfélben lévő 400-as család csuklós változatát, a majdani Ikarus 435-öst vetíti előre.

A BKV-hoz egyetlen ilyen autóbusz érkezett, amely 1985 vége és 1987 eleje között teljesítette próbafutásait a 7A vonalon. Végül továbbra is a bevált és olcsóbb Ikarus 280-asok beszerzése folytatódott a kilencvenes évek elejéig, majd a modernebb Ikarus 435-ösök vásárlása mellett döntöttek. Az Ikarus 284-esekből mindössze tíz autóbusz, illetve egy trolibuszváltozat készült el.

A felújított 284-esnek is van fővárosi vonatkozása: a kétezres évek elején a BKV alvállalkozójának kocsijaként Csepelen, majd a kiskörúti villamosok pótlásakor lehetett utazni rajta. Ez a jármű 1984–89 között az Ikarusnál volt tesztbuszként, majd a Pannon Volánhoz került, ahonnan 2006-ban selejtezték. Később a BKV alvállalkozója, a VT-Transman üzemeltette Budapesten. 2010–2014 között magántulajdonban volt, majd az idén a BKV-hoz került, és felújították.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.