Dugódíjat akar Karácsony Gergely helyettese

Újabb sarcok kivetésén dolgozhat a főváros baloldali vezetése, ismét az autósok kerültek Karácsony Gergelyék célkeresztjébe. Kerpel-Fronius Gábor főpolgármester-helyettes a dugódíj bevezetésének lehetőségéről beszélt az ATV-ben, megjegyezve, hogy ennek jelenleg törvényi akadálya van, mivel nem a baloldal kormányoz. A napokban két kollégája, Tüttő Kata és Bősz Anett is arról beszélt, hogy vissza kellene szorítani az autósforgalmat, illetve mindenki használjon kevesebb energiát otthon. Mindez összhangban áll azzal a brüsszeli kezdeményezéssel, amihez Karácsonyék bejelentetése szerint csatlakozik Budapest – írja az Origó.

Forrás: Origo.hu2022. 06. 16. 8:40
KARÁCSONY Gergely
Budapest, 2022. május 20. Karácsony Gergely fõpolgármester beszédet mond az egy éve megújult Mol Bubi közösségi kerékpárkölcsönzõ egyik legújabb gyûjtõállomásának átadásán Újbudán, a Bikás park metróállomás bejáratánál 2022. május 20-án. MTI/Soós Lajos Fotó: Soós Lajos
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egész pályás letámadást indított az autósok ellen a főváros baloldali vezetése, egymást követték a napokban azok a nyilatkozatok, amelyekben a közlekedést korlátozó intézkedésekről beszélnek Karácsony Gergely főpolgármester helyettesei – derül ki a cikkből.

A főpolgármester-helyettes, Kerpel-Fronius Gábor az ATV műsorában a dugódíj bevezetését vetette fel. Azt elismerte ugyan, hogy ennek jelenleg törvényi akadálya van, miután április 3-án nem a baloldal nyerte a választást, a változtatás nem rajtuk múlik – írják.

Ezzel együtt mi szeretnénk erről beszélni a ciklus végéig. Általában arról, hogy a nagy káros kibocsátású autók a fővárosban való közlekedése, az milyen hatással van, mit lehet tenni elleni. Az, hogy mekkora forgalomterhelés éri a fővárost, és ez ellen mit lehet tenni. Egyébként a főpolgármesteri programban is volt ilyen, a Momentum általam képviselt Budapest 2.0 programjában úgy hívtuk, hogy használatarányos útdíjat kell bevezetni

– fejtegette Kerpel-Fronius Gábor.

A dugódíj bevezetésének felmelegítése is összhangban áll azzal, hogy néhány napja Tüttő Kata MSZP-s főpolgármester-helyettes bejelentette, csatlakoznak a Városok energiatakarékossági sprintje elnevezésű brüsszeli kezdeményezéshez.

Tüttő arra is felszólította a budapestieket, hogy a takarékosság jegyében a kevesebb autózás mellett fogják vissza az otthonaik energiahasználatát.

– Abba szeretnénk a lakosságot és a budapestieket is bevonni, hogy mindenki a maga területén gondolja végig, hogy hol tud egy kicsivel kevesebb energiát fogyasztani – hangoztatta Tüttő a Spirit FM Aktuál című, múlt csütörtöki műsorában.

Bősz Anett az ATV Start című műsorában hétfőn szintén kívánatosnak nevezte az autós közlekedés háttérbe szorítását.

– Én nagyon nagy előrelépésnek tartanám egyébként a sokféle ösztönzőt, ami mondjuk abba az irányba tolná a magyarokat, hogy minél többször hagyják maguk mögött az autót és üljenek át tömegközlekedési eszközökre – fogalmazott Karácsony Gergely DK-s helyettese.

A brüsszeli kezdeményezés ajánlásai között egyébként az is szerepel, hogy az agglomerációs települések éjjelre kapcsolják ki a közvilágítást.

A baloldali városvezetés tehát hűségesen követni próbálja az őrült brüsszeli intézkedéseket, a főpolgármester-helyettesek fent idézett nyilatkozatai arra utalnak, hogy már dolgoznak a program több autóellenes pontjának megvalósításán – írják.

Borítókép: Karácsony Gergely (Fotó: MTI/Soós Lajos)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.