Elárasztották a kátyúk a város utcáit

Csaknem kétszeresére emelkedik az úthibák száma a téli időszakban.

Forrás: SONLINE2024. 01. 27. 10:49
Kátyú Forrás: Metropol/Fügedi Richárd
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemcsak az autók tengelye, a gyalogosok bokája is bánhatja, ha valaki belemegy Kaposváron a Kontrássy utca pláza felőli oldalán található hatalmas kátyúba – írja a Somogy vármegyei hírportál. A mélyedés néhány nappal ezelőtt keletkezett, melyhez hozzájárult a fagypont alatti hőmérséklet és a nagyobb csapadékmennyiség is. De nemcsak ott, a város több pontján is vannak hibák, melyet igyekeznek mindenhol kijavítani. 

Czellár Anita, a Kapos Holding Zrt. marketingvezetője a megyei lapnak elmondta, mivel október és március között az aszfaltkeverő üzemek technikai okok miatt leállnak, a város útjain kialakult kátyúkat újrafeldolgozott melegaszfalttal javítja a Kaposvári Városüzemeltetési (KaVü) Nonprofit Kft.-vel szerződött vállalkozó. Januárban 36 helyszínen hárították el a hibákat. Volt olyan városrész, ahol az utca teljes hosszában kátyúztak a szakemberek. 

A vármegye útjain is dolgoznak a kátyújavítók

Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályának vezetője elmondta, dolgozóik Somogyban 1676 kilométer hosszú országos, állami közúthálózatán az időjárási lehetőségekhez mérten folyamatosan és ütemezetten végzik a burkolatjavítási munkákat télen is. 

A balesetveszélyes, azonnali beavatkozást igénylő burkolathibákat az észlelés, bejelentés után azonnal javítjuk

– hangsúlyozta Pécsi Norbert Sándor, aki elmondta, amennyiben egy forgalomra veszélyes burkolathibát nem tudnak rögtön javítani, ideiglenesen táblával jelzik a veszélyt a közlekedőknek. Télen alapvetően hidegaszfalttal, úgynevezett utántömörödő anyaggal dolgoznak. Ennek lényege, hogy a járművek beledolgozzák az útba és ennek köszönhetően tömörödik bele a burkolatba. 

A melegaszfaltos technológia jóval tartósabb, de azt csak tavasztól őszig tudják alkalmazni, mivel azt egy meghatározott hőmérsékleten kell tartani ahhoz, hogy bedolgozható legyen. Ez pedig a téli időszakban nehezen kivitelezhető.

Pécsi Norbert Sándor hozzátette, tavaly több mint 217 millió forint értékben 3712 tonna meleg- és 460 tonna hidegaszfaltot dolgoztak be a szakemberek Somogy útjaiba. 

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Metropol/Fügedi Richárd)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.