– Tételes listát vezet arról az önkormányzat, hogy az elmúlt években milyen fejlesztésekkel, rendelkezésekkel igyekeztek javítani a fővárosban élők életszínvonalát és fejleszteni az infrastruktúrát, a közlekedést és a zöldterületeket – árulta el lapunknak Balogh Samu. A főpolgármester kabinetfőnöke jó pár fejlesztést fel is sorolt, köztük számos olyan, a közlekedést érintő rendelkezést, amelyeket a korábbi városvezetés kezdeményezett és készített elő, a Karácsony Gergely által vezetett főváros pedig befejezett.
Villamosprojektekről tett ígéretek
– Az elmúlt évtizedek legnagyobb járműfejlesztési programját hajtottuk végre. Alacsonypadlóssá tettük a teljes autóbuszflottát, több mint ötven új trolibuszt állítottunk forgalomba és 26 új villamost hoztunk Budapestre – emelte ki Balogh Samu. Hozzátette: szerinte a meglévő járművek elosztását is hatékonyabbá tették, így a BKK több helyszínen tud alacsonypadlós szolgáltatást kínálni az utasoknak, aminek eredményeként 2019-hez képest több villamosvonalon járnak akadálymentesített CAF villamosok. Az átszervezésekkel magyarázta, hogy új trolibuszvonalakat is létrehoztak, kihasználva az új trolik önjáró képességét. Karácsony Gergely a kabinetfőnökéhez hasonlóan korábban több ízben arról számolt be, hogy a főváros 2019 óta növelte a BKV járműflottáját, aminek részeként trolik, villamosok és buszok tömkelege érkezett a fővárosba. A baloldali városvezetés azonban következetesen nem említi meg, hogy a járműflotta gigantikus bővítése a Fidesz–KDNP vezetése alatt kezdődött el.
A közösségi közlekedés fejlesztésével kapcsolatban az elmúlt időszakban Vitézy Dávid főpolgármester-jelölt azt állította, hogy miközben a főváros a Nagykörúton belül található területeket fejleszti és csinosítja, addig magára hagyja a külső városrészeket. Felvetettük ezért Balogh Samunak ezzel összefüggésben azt is, a főváros miért a Bajcsy-Zsilinszky úton építi vissza a villamost, és miért nem a Thököly úton. A BKK egyik háttérbeszélgetésén elhangzottak szerint ugyanis szakmai konszenzus van arról, hogy a területen szükség lenne egy kötöttpályás vonalra a korábban megszüntetett villamos helyén. A kabinetfőnök erről szólva kifejtette: három villamosprojektet indítanak most el, ebből csak az egyik az Újbuda–Újpest villamostengely, ami összeköti Észak-Pestet és Dél-Budát. Itt egy rövid, alig több mint két kilométeres szakasz hiányzik csak a Bajcsy és a Váci út belső részén. De emellett Dél-Pesten van még két projektjük, egyrészt a 42-es villamos meghosszabbítása a Havanna lakótelep irányába, másrészt a 3-as villamos meghosszabbítása Pesterzsébeten.
A távlati céljaink szerint pedig ezt a vonalat a jövőben meg akarjuk hosszabbítani Csepelre és Budára is, így kijelenthető, hogy a villamosfejlesztések alapvetően külvárosi fókuszúak
– jelentette ki Balogh Samu. Közölte: a BKK az év második felére készíti el a megújult hálózatfejlesztési stratégiáját, amelyben vizsgálni fogják a Thököly utat is, ugyanis a területen több lehetőség is van a jelenleg igencsak leterhelt buszközlekedés kiváltására. Felmerült ugyanis a 4-es metró meghosszabbítása Zugló irányába, illetve a villamos- vagy trolibuszkapcsolat kiépítése is.