Lázár János építési és közlekedési miniszter dr. Kovács József országgyűlési képviselő és Kónya István, a Fidesz választókerületi elnöke meghívására érkezett kedden Sarkadra, és tartott a művelődési központ előtti téren Lázárinfót, amelyen bárki bármiről kérdezhette. A tárcavezető természetesen válaszolt is az érdeklődök kérdéseire. Az eseményről a Békés vármegyei hírportál, a BEOL számolt be cikkében.

Fotó: BEOL/Dinya Magdolna
Az M44-essel összekötik azokat a békési térségeket, amelyek eleve összetartoznak
Köszönöm a 2014 óta tartó, 11 évnyi türelmet, de mindezt megelőzte 50 évnyi várakozás – mondta az M44-essel kapcsolatban, amelynek zárószakaszát kedden adták át. Hozzátette: Békés vármegye volt Trianon egyik legjelentősebb vesztese, hiszen az ország közepéről a szélére került, és ez meglátszott a lehetőségeken.
Kiemelte: az M44-es gyorsforgalmi út 129 kilométeres szakaszára, egy vadonatúj Tisza hídra és a Körösök feletti hídra összesen mintegy 500 milliárd forintot költöttek teljesen hazai forrásból, és világos, hogy ezt az utat, az építkezést folytatni kell.
Az M44-est tovább építik még az országhatárig, összekötik azokat a térségeket, amelyek eleve összetartoznak, csak a tervezésre 6,5 milliárd forintot költenek, és hamarosan kiderül a 40 kilométeres szakasz végleges nyomvonala.
Emellett megépítik az M47-est is Békéscsaba és Berettyóújfalu között – először Békéscsaba és Mezőberény között –, itt a tervezésre 13 milliárd forintot fordítanak.
Hangsúlyozta, hogy mindezek Békés vármegye számára nagy gazdasági lehetőséget kínálnak.