Lázár János: Nincs lefutva a 2026-os választás, a tét a normalitás és a jólét megőrzése + videó

Az építési és közlekedési miniszter tartott fórumot kedden este Sarkadon, a művelődési központ előtti téren, ahol bárki bármiről kérdezhette. A Lázárinfó keretében szó volt az M44-esről, Ukrajna európai uniós tagságáról, a Tisza Pártról, normalitásról, de árakról, fizetésekről és nyugdíjakról is.

Forrás: BEOL2025. 04. 15. 22:04
Lázár János építési és közlekedési miniszter (Fotó: MTI/Kocsis Zoltán)
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lázár János építési és közlekedési miniszter dr. Kovács József országgyűlési képviselő és Kónya István, a Fidesz választókerületi elnöke meghívására érkezett kedden Sarkadra, és tartott a művelődési központ előtti téren Lázárinfót, amelyen bárki bármiről kérdezhette. A tárcavezető természetesen válaszolt is az érdeklődök kérdéseire. Az eseményről a Békés vármegyei hírportál, a BEOL számolt be cikkében.

lázár jános, lázárinfó, építési és közlekedési miniszter
Lázár János építési és közlekedési miniszter tartott fórumot Sarkadon, a Lázárinfó keretében bárki bármiről kérdezhette. 
Fotó: BEOL/Dinya Magdolna

Az M44-essel összekötik azokat a békési térségeket, amelyek eleve összetartoznak

Köszönöm a 2014 óta tartó, 11 évnyi türelmet, de mindezt megelőzte 50 évnyi várakozás – mondta az M44-essel kapcsolatban, amelynek zárószakaszát kedden adták át. Hozzátette: Békés vármegye volt Trianon egyik legjelentősebb vesztese, hiszen az ország közepéről a szélére került, és ez meglátszott a lehetőségeken.

Kiemelte: az M44-es gyorsforgalmi út 129 kilométeres szakaszára, egy vadonatúj Tisza hídra és a Körösök feletti hídra összesen mintegy 500 milliárd forintot költöttek teljesen hazai forrásból, és világos, hogy ezt az utat, az építkezést folytatni kell.

Az M44-est tovább építik még az országhatárig, összekötik azokat a térségeket, amelyek eleve összetartoznak, csak a tervezésre 6,5 milliárd forintot költenek, és hamarosan kiderül a 40 kilométeres szakasz végleges nyomvonala.

Emellett megépítik az M47-est is Békéscsaba és Berettyóújfalu között – először Békéscsaba és Mezőberény között –, itt a tervezésre 13 milliárd forintot fordítanak.

Hangsúlyozta, hogy mindezek Békés vármegye számára nagy gazdasági lehetőséget kínálnak.

Lázár János beszélt arról is, hogy a kormány számára fontos a vidék, és bár léptek előre, Békés vármegye továbbra is az egyik legelmaradottabb vármegye, itt tehát van még kötelezettsége a kormánynak.

Szólt arról is, hogy amíg Budapest az európai uniós átlagos fejlettségi szint felett van 67 százalékkal, addig Békés vármegye elmarad attól 40 százalékkal, ez megmutatkozik a fizetésekben is.

 

Lázár János: minél jobb Ukrajnának, annál rosszabb nekünk, magyaroknak

Elmondta, hogy elindult a Voks 2025 véleménynyilvánító szavazás arról, hogy Ukrajna az Európai Unió tagja legyen-e vagy sem. Úgy véli, hogy minél jobb Ukrajnának, annál rosszabb Magyarországnak; és ha Ukrajna zöld utat kap, akkor elveszi Magyarországtól a következő éveket. Brüsszel francia és német érdekek miatt szeretné, hogy Ukrajna az EU tagja legyen, és szövetkeztek a Tisza Párttal, hogy Magyarországon is Ukrajna-párti kormány legyen. Kiemelte, hogy a Tisza Pártnál elszólták magukat, azon dolgoznak, hogy ne jusson forrás a magyaroknak, amit hazaárulásnak nevezett.

Hangsúlyozta, hogy Brüsszelben minden magyar európai parlamenti képviselőnek a magyar érdekekért kell dolgoznia, ezzel szemben a Tisza Párt emberei Brüsszel érdekeit nézik.

 

Meg kell védenünk a gyermekeinket, meg kell őriznünk a vidék erejét

Hangsúlyozta, hogy meg kell őrizni a normalitást, a jólétért kell tenni, és több pontot említett.

A gyermekeket meg kell védeni, ezért módosították a vonatkozó jogszabályt. Kiemelte, hogy a pedofíliát tűzzel-vassal irtani kell, és azt mondta, a szerelem szabad, a Pride felvonulás viszont tilos.

  • A gyermekek veszélynek vannak kitéve a drogok miatt, főleg a legszegényebb térségekben a legkiszolgáltatottabb rétegek körében, a szerek kevesebbe kerülnek, mint a kocsmázás. Ezért kell megakadályozni, hogy a drogok eljussanak a fiatalokhoz, a dílereket rács mögé kell küldeni.

Mindenkinek garantálni kell a boldogulás lehetőségét, a vidékiek nemcsak maradni akarnak, hanem jól is élni vidéken. Meg kell őrizni a vidék erejét. Autópályákat építenek – a következő 10 évre 2000 kilométert ígért –, hogy 30 percen belül mindenki eljuthasson az autópályáig.

  • Meg kell őrizni az önrendelkezés jogát, hogy a magyarokról nem hozzanak döntést a magyarok megkérdezése nélkül. A külföldi érdekeket pedig ki kell szorítani az országból. Fontosnak nevezte, hogy az erőforrások ugyancsak Magyarországon legyenek. 

A teljes cikk ide kattintva érhető el.

Borítókép: Lázár János építési és közlekedési miniszter (Fotó:MTI/Kocsis Zoltán)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.