Beköszöntött a tél, elesett a fél ország

Árokba csúszott autók, elakadt kamionok, vonatra, buszra váró türelmetlen utasok, tanácstalanság a reptéren: megérkezett az első hó. Igaz, a tél nemcsak egyszerűen beköszönt, hanem ránk rúgta az ajtót a tegnap hajnalban kezdődött és délutánra sok helyen abbamaradt havazással. A meteorológusoknak azonban jó hírük is van: ma már csak néhol várható hózápor.

Magyar Nemzet
2019. 12. 03. 12:09
null
A vonattal utazók többórás késésről számoltak be Fotó: Éberling András
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BKV-nak öt ellensége van: a négy évszak meg az utas – habzik fel egy sörrel oldott röhögés a körúton a hatos villamoson. Tulajdonosát hasonszőrű viccmesterek állják körbe, egyiküktől már röppen is Hofi klasszikusa: „Felkészültünk a télre, csak a hóra nem számítottunk.” A nevetés ezúttal sem marad el, igaz, nem is ragad át az utazóközönségre. Van, aki dühösen magyaráz a telefonba a kétórás késéssel befutott vonatáról, mások az elázott bakancsukra, csizmájukra merednek némán. Egy középkorú házaspár higgadt párbeszédben rögzíti, hogy mióta az eszüket tudják, mindig ez történik: káosz, rövid lejáratú apokalipszis, a felelősnek vélt vezetők verbális és képzeletbeli lincselése.

Az utakon már kevésbé tárgyilagosak a polgárok. A duda most a favorit, a szélvédőkön keresztül látszik, hogy sokan káromkodnak, de hogy ne kelljen szájról olvasnunk, néhányan letekerni sem restek az ablakot, hogy hangot adjanak kocsisokat is megszégyenítő stílussal fűszerezett véleményüknek. És ők talán még nem is olvasták Karácsony Gergely főpolgármester Facebook-oldalára kiírt helyzetjelentését, miszerint hetven munkagép dolgozik Budapesten a hóeltakarításon, viszont a szükséges 300-400 munkás helyett csak 216-an jelentkeztek arra, hogy megtisztítsák a köztereket, megállókat, lépcsőket. A hétfő délelőtti bejegyzés arról tájékoztatja a fővárosiakat, hogy „Két budai buszvonalon jeleztek elakadást, ezt már megoldották. Az előrejelzések szerint dél körül eláll a havazás Budapesten, így a délutáni csúcsra már a főbb útvonalakat meg lehet tisztítani. A sózás elkezdődött, a latyak letakarítása most még lassítaná a forgalmat, így az csak a délutáni csúcs után, este történik majd.”

A vonattal utazók többórás késésről számoltak be
Fotó: Éberling András

Kollégánk Pest megyéből próbált bejönni vonattal, de miután 200 perces késéssel kecsegtették, inkább autó­ba ült, elvergődött Kőbánya-Kispestig, onnantól zavartalan volt a tömegközlekedés. Példája nyilván nem egyedülálló, nem véletlenül tálalták a rá­diók és a netes portálok egybehang­zóan, hogy a MÁV elesett. Hiába győzködte a a Mávinform sajtóügyeletese az MTI-t, hogy javult a helyzet a vasúti közlekedésben a délutáni órákra a reggeli állapotokhoz képest. Az utasok beszámolói többórás késésekről, járatkimaradásokról, a tájékoztatás hiá­nyáról szóltak. A tájékozódást és az online jegyvásárlást valóban nehezítette, hogy a MÁV applikációja nem volt elérhető a kritikusnak tekinthető reggeli, illetve kora délelőtti órákban.

Tegyük hozzá, hogy a vasutasoknak se volt könnyű dolguk: Bakonyszentlászló és Zirc, valamint Szentgál és Városlőd-Kislőd között a vasúti pályára dőlt fa miatt szünetelt a vonatközlekedés, a váci vonalon a napközbeni vasúti átjárós baleset, illetve a Nyugati pályaudvari nehézkes váltóállítás okozott többórás késéseket minden vonatnál. És ha mindez nem lett volna elég, jelentősen nőtt a Budapest-Hatvan közötti intercitypótló autóbuszok menetideje, mert Pécel és Isaszeg, valamint Gödöllő és Máriabesnyő között balesetek miatt leállították a közúti forgalmat.

Káosz a repülőtéren

Óriási késések és káosz a repülőtéren – erről panaszkodtak olvasóink szerkesztőségünknek. Úgy tudjuk, hogy délután három óráig a több mint 101 induló gépből mindössze 12 tudott időben elindulni. Megkérdeztük a történtekről a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatóját. Guller Zoltán szerint elképesztő, hogy miközben több mint százmilliárd forintos üzemi eredményt ért el a Budapest Airport, nem költenek olyan eszközökre és fejlesztésekre, amelyek az alapvető működéshez szükségesek. Úgy vélte, a repülőtér tulajdonosainak a milliárdos osztalékok felvétele és a további profitszerzés helyett fejleszteniük kellene. – Az új menedzsment is rosszul vizsgázott, mert nem voltak képesek kezelni a helyzetet. Felháborító ez azért is, mert a turizmus növekedését is gátolja, ami a Liszt Ferenc repülőtéren történik – tette hozzá a vezérigazgató.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.