Már 40 éves a mountain bike

Idén negyven éve kezdték el tömegesen gyártani a mára elképesztő népszerűségnek örvendő mountain bike-ot. Ennek kapcsán összeszedtünk három érdekességet a szinte mindenki által jól ismert kerékpárról – olvasható a CsupaSport cikkében.

Forrás: CSUPASPORT.HU2021. 04. 16. 20:44
null
Manapság viszont szinte mindenkinek van valamilyen MTB-s élménye Forrás: PEXELS
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár a mountain bike már a mai harmincasok számára is annyira természetes része a mindennapoknak, mint sok egyéb, viszonylag friss gyártmányról van szó. Az első tömeggyártású MTB-t ugyanis mindössze negyven évvel ezelőtt, 1981-ben kezdték el gyártani, stumpjumper néven – a modell modern verzióját a mai napig árulják. A meglehetősen borsos, 750 dolláros ára ellenére napok alatt elkapkodták az első ötszáz, egyenként tizenhárom kilós darabot. A MTB hódítása azóta is tart, pedig a szponzorok eleinte nem láttak benne nagy fantáziát. Manapság viszont szinte mindenkinek van valamilyen MTB-s élménye, a kerek évforduló alkalmából pedig összegyűjtöttünk három érdekességet a legendás kerékpárral kapcsolatban.

Lovak helyett

A mai hegyi kerékpárok klasszikus elődjét már az 1890-es években használták az amerikai hadseregben.

Manapság viszont szinte mindenkinek van valamilyen MTB-s élménye
Fotó: PEXELS

Az úgynevezett Buffalo Soldiers ezred tagjai lovak helyett alkalmazták ezeket a kezdetleges kerékpárokat, mivel nemcsak halkabbak és gyorsabbak voltak, de etetni és itatni sem kellett őket, a felszerelés cipelését és a haladást viszont megkönnyítette. Persze ennek sok köze nincs a mai mountain bike-okhoz. Azoknál ugyanis nemcsak jóval nehezebbek voltak (megpakolva több mint harminc kiló) ezek a bringák, de váltó, fékrendszer és lengéscsillapító sem volt rajta.

5400 méter magasban

Rendben, a mountain bike-ot alapvetően a hegyekre, terepre tervezték, de azért nem a legmagasabb hegyekre és a legrázósabb terepekre. Nos, az eddigi csúcs bizonyos szempontból az 5416 méter magasan fekvő, az Annapurnán található Thorong La hágóról történő 120 km-es leereszkedés, ami három napig tartott, és látványos felvételek is találhatóak róla. Sokat elárul, hogy az első napon megtett ötven km-en jóformán a pedált sem kellett tekerni. Nézni is elképesztő, átélni pedig bizonyára életre szóló élmény lehetett.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Mától egyszerűbb e-kerékpárra támogatást igényelni

– Folytatódik a Klíma- és természetvédelmi akcióterv elektromos kerékpárok vásárlását segítő pályázata. Április 6. és 9. között a korábbinál is egyszerűbb feltételekkel nyújthatók be a támogatási igények, a pályázat ötödik szakasza kedd reggel 8 órakor indult el – jelentette be Schanda Tamás. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese elmondta, a kormány két év alatt összesen mintegy egymilliárd forintos kerettel támogatja az e-biciklik beszerzését.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.