A tavalyi évben közel 15 millió darabbal nőtt a forgalomba kerülő gépkocsik száma, ami most volt először több a motorkerékpárokénál. A 14 város közül, amelynek útjain egymilliónál több autó fut, a fővárosban van a legtöbb: 4,7 millió.
A közbiztonsági tárcához tartozó forgalomirányítási hivatal legfrissebb statisztikai adatai szerint a magántulajdonban lévő, kisméretűként említett személygépkocsik száma 61 millió.
A motorkerékpárokat is magában foglaló motoros járművek száma országosan elérte a 225 milliót. A beszámolóból kiderül az is, hogy az elmúlt öt évben e járművekre kiadott vezetői engedélyek száma évente majdnem 20 százalékkal bővült, ám a 230 millió tulajdonosnak mindössze 19 százaléka nő.
A China Daily angol nyelvű napilap ugyancsak kedden közölte a Rolls-Royce 2011. évi eladásainak számait, amelyek a luxusautógyár 107 éves történelmének csúcsát jelentették. Ebből az is kiderül, hogy a legtöbb Rolls-Royce-t 2011-ben – az Egyesült Államokat megelőzve – Kínban értékesítették. A pontos darabszámot azonban Londonban nem közölték.
A kínai autóeladások 2010. évi 32 százalékos növekedése után az elmúlt esztendő jóval szerényebb eredményt mutat. Ennek ellenére a hazai és a külföldi autógyárak sorra jó eredményekről számolnak be. Így például a General Motors Co., Kína legnagyobb külföldi autógyártója 2011-ben – elsősorban a Buic és Chevrolet márkák népszerűségének köszönhetően – 8,3 százalékkal növelte forgalmát a tavalyi évhez képest, ami újabb rekordot jelentett.
A német Audi 37 százalékkal adott el többet az előző évnél, és ezzel Kína – Németországot maga mögött hagyva – a cég első számú piacává nőtte ki magát. A luxuskategóriába tartozó Q7 és A8L típusú autókból ugyancsak a kínaiak vásárolták a legtöbbet. A Volkswagen AG szuperluxus Bentley márkájából az elmúlt 92 évben először tavaly nem Nagy-Britanniában, hanem Kínában adták el a legtöbb darabot.