A szerződés értelmében a General Motors 7 százalékos tulajdonrésszel a PSA második legjelentősebb részvényesévé vált, miután egymilliárd euróval megemelte a francia autógyár alaptőkéjét – olvasható a közös közleményben. A szövetség célja, hogy hozzájáruljon „mindkét partner rentabilitásához és növelje versenyképességüket Európában”.
A közös rakfelületű (alváz és futómű) gépkocsik 2016-tól kerülnek majd kereskedelmi forgalomba. A két autógyártó kis és közepes gépkocsikon fog együtt dolgozni, egy alacsony szén-dioxid-kibocsátású új rakfelület kifejlesztése előtt.
A PSA Peugeot Citroen és General Motors egyes rakfelületen, modulokon és alkatrészeken fog osztozni annak érdekében, hogy a szén-dioxid-kibocsátáshoz kapcsolódó és az új technológiai fejlesztésekhez köthető költségeket jelentős mértékben csökkenteni tudják, s ezzel hatékonyabbá váljanak – szögezte le a két vállalat.
A két autógyártó szolgáltatásai és termékei eladásának racionalizáláshoz egy közös céget is létrehoz 125 milliárd dolláros értékben. „A két cég ugyanakkor továbbra is független és versenyképes módon értékesíti a gépkocsikat” – írták.
A megállapodás nem rendelkezik külön a PSA vezetéséről, amelyet továbbra is a Peugeot család ellenőriz – az FFP holdingon keresztül.