Hegedűs László, a Kontakt-Busz Kft. ügyvezetője, aki 2010 szeptembere óta vezeti a társaságot, a szerződésmódosításra válaszolva elmondta: cégük jelenleg vitában áll a Volánbusszal ebben az ügyben, jelenleg előleget kapnak. Ugyanerre a kérdésre Horváth Szabolcs, a T&J Busz Projekt és a Color Tours Kft. ügyvezetője közölte: 2011-re a díjakat a Volánbusz nem fizette ki nekik, idén pedig előleget folyósít, hogy a közszolgáltatást el lehessen végezni.
Manninger Jenő, a bizottság fideszes elnöke megjegyezte: a korábbi években mintegy 530 millió forintot fizetett a Volánbusz az alvállalkozóknak az üzemanyagár és a devizahitelek kapcsán kompenzációra. Arra a kérdésre, hogy ez a tétel nem hiányzik-e az alvállalkozók gazdálkodásából, Horváth Szabolcs elmondta: a vállalkozás „pengeélén táncol”, nem nyereséges.
A parlamenti testületet idén áprilisban hozták létre, feladata szakértők bevonásával tisztázni a Volánbusz telephelyeinek értékékesítési körülményeit, feltárni az esetlegesen felmerülő visszaéléseket, a tranzakciókban részt vevő offshore-cégek tulajdonosi hátterét. Vizsgálják a reorganizációs program során a tulajdonjogok megszerzésére irányuló szerződéseket, valamint azt is, hogy érvényesült-e az állami tulajdonnal való gazdálkodásra vonatkozó elv 2002 és 2008 között, amikor a Volánbusz 5,5 milliárd forintnyi állami ingatlant értékesített.
Szombaton érkezik az ítéletidő, így tudja megelőzni a károkat
