Pintér István elmondta: a szeptemberben mintegy száz diákkal induló rendszer célja a gyakorlatorientált mérnökképzés támogatása, valamint az, hogy biztosítsa a jelenleg kétezer embert foglalkoztató járműipari vállalat szakemberigényét.
Először a futóműüzletágba vonják be a diákokat, s egy év után döntenek arról, hogyan terjeszthető ki a program a Rába többi tevékenységi területére is. Az évente néhány tíz millió forintba kerülő vállalkozás során menet közben döntik el, milyen arányban vonnak be egyetemistákat és két győri szakközépiskolából diákokat – tette hozzá. A rendszer „kétoldalú elkötelezettségként működik. Egyrészt ajánlunk egy olyan pályát, amely véleményünk szerint vonzó, mellé pedig ösztöndíjat. Azt várjuk a kollégáktól, hogy kellő mértékben elmélyedjenek a különböző tantárgyakban. Ha végeztek, mi állást ajánlunk nekik, ők pedig álláslehetőséget kapnak” – mondta az elnök-vezérigazgató az MTI azon kérdésre, vállalnak-e a fiatalok valamilyen kötelezettséget a programba lépve.
Az eseményen elhangzott: a programban részt vevő fiatalok képzési idejük felét a Rábánál töltik. Szekeres Tamás, a győri egyetem rektora az eseményen azt emelte ki: évtizedekre tekint vissza az intézmény kapcsolata a Rábával, ennek lényege pedig mindig is az volt, hogy a legmodernebb tudással vértezzék fel hallgatóikat. Kara Ákos (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője a sajtótájékoztatón azt emelte ki: Győr és térségének ipari övezete számára fontos a folyamatos fejlesztés és az, hogy terjeszkedjenek a régióban a tudásalapú iparágak.
Az Audi is képez
Korábban megírtuk, hogy idén tavasszal a győri székhelyű Audi Hungaria Motor Kft. járműgyártó mérnöki ösztöndíjat alapított, aminek keretén belül az ösztöndíjasok mesterképzésük ideje alatt, a szakmai gyakorlat vagy diplomaírás közben megismerhetik a vállalat és a Volkswagen-konszern szakterületeit, valamint nyelvtanfolyamon is részt vehetnek.
One Million Forints in a Single Day – How Kinga Kollar Makes a Fortune from Her Properties
