A vizsgálatban 400 kínai, különböző iparági, közepes és nagyvállalat vezetőjét kérdezték meg. Az abszolút befektetési sorrendben Kína vezet 61 százalékkal, az Egyesült Államok 29 százalékkal a második, majd Németország következik 25 százalékkal.
Az európai országok sorában Németország 63 százalékkal vezet, a második számú befektetési célpont itt Franciaország, amelyet a válaszadók 13 százaléka nevezett vonzónak.
A Németországban befektetni kívánó kínai vállalatok 56 százaléka vegyesvállalatot hozna létre, 9 százalékuk vállalatfelvásárlást tervez. Iparágak szerinti bontásban a gépipar és az autóipar vezet Németországon belül, 57 és 42 százalékkal – derül ki a jelentésből.
A német vállalatok és márkák rendkívüli népszerűségnek és elismertségnek örvendenek Kínában, ami Németországot befektetési célpontként is vonzóvá teszi. „A németek szorgalmukkal és pontosságukkal komoly rangot vívtak ki a kínai vállalatvezetők körében. Ehhez járul az ország fejlett infrastruktúrája, valamint kutatás-fejlesztési rendszere” – fogalmazott Ji Szun (Yi Sun), az Ernst & Young partnere, a cég kínai üzleti szolgáltatások részlegének németországi, ausztriai és svájci befektetésekért felelős vezetője.
Hivatalos német adatok szerint tavaly Kína lett a legnagyobb befektető Németországban. A kelet-ázsiai ország 158 beruházást eszközölt Európa legnagyobb gazdaságában, míg az Egyesült Államok 110-et, a harmadik Svájc pedig 91-et.

„Engem nem érdekel, hogy hol lesz király, csak itt ne, Pápán”