A magyar tulajdonú, 1916-ban alapított cég a járművekhez beltéri részegységet gyárt, a termékeit pedig szinte száz százalékban külföldön értékesíti – ismertette Forgács József, a budapesti székhelyű társaság igazgatóságának tagja, a cég többségi tulajdonosa az eseményen.
Elmondta, a több mint félmilliárd forint értékű fejlesztéshez pályázati segítségként mintegy 91 millió forintot kapott a cég. A tiszavasvári gyáregységben 2013-ban további fejlesztéseket indít a társaság, amely 2014 végéig összesen 120 helyi lakos foglalkoztatását tervezi.
Beruházások Borsodban és Szabolcsban
Az elmúlt időszakban Szabolcsban és Borsodban több hasonló beruházás indult el vagy fejeződött be, ami azt jelenti, hogy Magyarország a válság ellenére tud, akar és képes fejlődni – hangsúlyozta Czomba Sándor az üzemavatáson. Hozzátette, hogy Tiszavasvárinak különösen fontos ez a beruházás, mivel újabb családok juthatnak munkához, a fejlesztés pedig a termelőszektort is erősíti. Az államtitkár kiemelte, hogy a beruházás hátrányos helyzetű térségben valósul meg, új munkahelyeket teremt, így beleillik a kormány fejlesztési elképzeléseibe.
Vona Gábor is üdvözölte a beruházást
A Tiszavasváriban beruházó társaság nemcsak egy a magyar vállalkozások között, hanem büszkesége a magyar iparnak – mondta az átadási ünnepségen Vona Gábor, a Jobbik elnöke. Kifejtette: a valódi érték a termelő munka, „ha ennek tud teret adni egy város, akkor az igazán nagy öröm”.
A társaság összesen 170 dolgozót foglalkoztat, ez a létszám bővül később a tiszavasvári üzem munkavállalóival – mondta Forgács József az MTI-nek. Tájékoztatása szerint a német vasúttársaság, a Deutsche Bahn és a Bombardier Transportation számára is gyártó magyar cég tavaly 2,5 milliárd forintos nettó árbevételt és közel 200 millió forintos nyereséget ért el. A tiszavasvári üzemben a többi között a vasúti kocsik önműködő ajtóit, csomagtartóit és kapaszkodóit gyártják, a termeléshez szükséges gépeket már megvásárolta a társaság.
Külföldi beruházás
A Stadler Rail csoport 3,5 milliárd forintos beruházással teljesítménynövelő és egy új tevékenységet meghonosító fejlesztést valósít meg szolnoki gyárában – jelentette be a svájci központú vasútijármű-gyártó konszern ügyvezető alelnöke szeptember végén az alapkő-letételi ünnepségen.
Hazai fejlesztés
A szükséges szerződések aláírásával január végén megkezdődött a MÁV-Gépészet Zrt. innovatív fejlesztése keretében a hazai vasúttársaság számára két IC+ nevű vasúti személykocsi gyártása a cég szolnoki telephelyén.
Megkapják pénzüket a vasutasok
A MÁV-csoport vállalatainál idén mintegy 30 ezer dolgozó jut fejenként átlagosan nettó 32 ezer – összesen kétmilliárd – forinthoz a vasúti munkavállalók számára elkülönített forrásból – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium csütörtökön. Az Orbán Viktor miniszterelnök és Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete elnöke által tavaly novemberben aláírt megállapodás alapján három év alatt összesen ötmilliárd forintot fizetnek ki a vasutasoknak. Orbán Viktor az aláírás alkalmából kiemelte: súlyos nemzetstratégiai hiba volt, hogy az előző kormány eladta a MÁV Cargót, hiszen a vasúti teherszállítás jövedelmező üzletág.