Gigaberuházás érkezik Szolnokra

A Stadler Rail csoport 3,5 milliárd forintos beruházással teljesítménynövelő és egy új tevékenységet meghonosító fejlesztést valósít meg szolnoki gyárában.

KK
2012. 09. 26. 12:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jürg Gygax elmondta: az új beruházással a Stadler jelentősen megnöveli a szolnoki ipari parkban lévő gyár kocsiszekrény-gyártó kapacitását, amely évi 220-ról 370-re emelkedik jövőre. A bővítés révén a Stadler egy teljesen új tevékenységet is Magyarországra hoz, miután a cégcsoport Szolnokon építi ki a forgóváz-revízióért felelős kompetencia-központját. Jürg Gygax beszédében felidézte a Stadler Rail csoport magyarországi, ezen belül szolnoki fejlesztéseit, aláhúzva: a magyarországi érdekeltség a svájci és a németországi után a csoport harmadik legnagyobb divíziójává válik.

230 munkahelyet teremt a beruházás

Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára arról beszélt, hogy a Stadler mostani döntése azt bizonyítja, az eddigi tapasztalatai alapján bízik Magyarországban és az itteni munkaerőben. Kiemelte, hogy az új beruházás 230 munkahelyet teremt a versenyszférában, és ennél jobb üzenet a gyárnak helyet adó Szolnok számára nem is lehet. A politikus egy vasúti hasonlattal élve úgy fogalmazott: „vakvágányon járt az ország az elmúlt időszakban, és erről megfelelő pályára állítani nem egy egyszerű feladat. Az egyedüli járható vágány az, amelyre most Magyarország ráállt” – hangoztatta.

Az államtitkár a svájci alelnök felvetésére, hogy máris keresnek jó hegesztőket a gyárba, megígérte: szakképzéssel, átképzéssel megoldják azon cégek gondját, amelyek nehezen találnak dolgozókat a hiányszakmákban.

A Stadler nagy segítségére volt Szolnoknak

Szalay Ferenc polgármester (Fidesz) emlékeztetett arra, hogy a városban a rendszerváltás után ipari nagyüzemek sora szűnt meg, ezért új struktúrát kellett kialakítani, és ebben a Stadler nagy segítségükre volt. Reményét fejezte ki, hogy a svájci vasútijármű-gyártó cég tevékenysége jótékony hatással lesz a MÁV Gépészet helyi üzemének fejlődésére is.

A Stadler szolnoki üzeme 2009-ben kezdte meg működését, azóta a cégcsoport folyamatosan fejleszti, bővíti a gyár tevékenységét. Az üzem villamos- és dízel-, normál és széles nyomtávolságú, egyszintes és emeletes vonatok alumínium kocsiszekrényeinek hegesztését és fényezését végzi. A gyár létrehozásával a Stadler új tevékenységet honosított meg Magyarországon, az itteni leányvállalat pedig mára már Európa egyik legkorszerűbb alumíniumhegesztő üzemének számít.

A most bejelentett bővítéssel a társaság csaknem megduplázza teljesítményét, az eredetileg évi 200 kocsiszekrényre tervezett üzem kapacitása jövőre már eléri a 370-et. A két beruházással létrejövő összesen 230 új munkahelyből 150 keletkezik a Stadler kocsiszekrényüzemében. A szolnoki leányvállalat jelenleg 350 embert foglalkoztat, ebből 280 saját alkalmazott, 70 pedig bérelt munkaerő.

Orbán Viktornál jártak a Stadler vezetői

Orbán Viktor miniszterelnök kedd délután hivatalában fogadta Peter Spuhlert, a Stadler Rail AG elnök–vezérigazgatóját. A Stadler vezetői kiemelték a jó együttműködést Szolnok városával, valamint elégedettségüket fejezték ki, hogy a kormány elindította a duális szakképzés rendszerét.


Célpontban a magyar vasút

A magyar vasutat úgy kell működtetni, hogy a közúttal közösen minden szempontból versenyképes minőségi szolgáltatást nyújtson az utasoknak – hangsúlyozta Fónagy János, a közösségi közlekedés átalakításért felelős kormánybiztos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára kedden a Magyar Vasút 2012 szakmai konferencián.

Újrainduló gyártás

Tavaly július végén számolt be az MNO arról, hogy két saját tervezésű intercity kocsi prototípusának gyártására kapott engedélyt a MÁV-tól a vasúttársaság egyik leányvállalata. A szerelvények megfelelnek az európai szabványnak, de a külföldi kocsiknál ötvenmillió forinttal olcsóbbak lennének. Az alkatrészek nyolcvan százalékát hazai beszállítóktól szereznék be.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.