Jürg Gygax elmondta: az új beruházással a Stadler jelentősen megnöveli a szolnoki ipari parkban lévő gyár kocsiszekrény-gyártó kapacitását, amely évi 220-ról 370-re emelkedik jövőre. A bővítés révén a Stadler egy teljesen új tevékenységet is Magyarországra hoz, miután a cégcsoport Szolnokon építi ki a forgóváz-revízióért felelős kompetencia-központját. Jürg Gygax beszédében felidézte a Stadler Rail csoport magyarországi, ezen belül szolnoki fejlesztéseit, aláhúzva: a magyarországi érdekeltség a svájci és a németországi után a csoport harmadik legnagyobb divíziójává válik.
230 munkahelyet teremt a beruházás
Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára arról beszélt, hogy a Stadler mostani döntése azt bizonyítja, az eddigi tapasztalatai alapján bízik Magyarországban és az itteni munkaerőben. Kiemelte, hogy az új beruházás 230 munkahelyet teremt a versenyszférában, és ennél jobb üzenet a gyárnak helyet adó Szolnok számára nem is lehet. A politikus egy vasúti hasonlattal élve úgy fogalmazott: „vakvágányon járt az ország az elmúlt időszakban, és erről megfelelő pályára állítani nem egy egyszerű feladat. Az egyedüli járható vágány az, amelyre most Magyarország ráállt” – hangoztatta.
Az államtitkár a svájci alelnök felvetésére, hogy máris keresnek jó hegesztőket a gyárba, megígérte: szakképzéssel, átképzéssel megoldják azon cégek gondját, amelyek nehezen találnak dolgozókat a hiányszakmákban.
A Stadler nagy segítségére volt Szolnoknak
Szalay Ferenc polgármester (Fidesz) emlékeztetett arra, hogy a városban a rendszerváltás után ipari nagyüzemek sora szűnt meg, ezért új struktúrát kellett kialakítani, és ebben a Stadler nagy segítségükre volt. Reményét fejezte ki, hogy a svájci vasútijármű-gyártó cég tevékenysége jótékony hatással lesz a MÁV Gépészet helyi üzemének fejlődésére is.
A Stadler szolnoki üzeme 2009-ben kezdte meg működését, azóta a cégcsoport folyamatosan fejleszti, bővíti a gyár tevékenységét. Az üzem villamos- és dízel-, normál és széles nyomtávolságú, egyszintes és emeletes vonatok alumínium kocsiszekrényeinek hegesztését és fényezését végzi. A gyár létrehozásával a Stadler új tevékenységet honosított meg Magyarországon, az itteni leányvállalat pedig mára már Európa egyik legkorszerűbb alumíniumhegesztő üzemének számít.
A most bejelentett bővítéssel a társaság csaknem megduplázza teljesítményét, az eredetileg évi 200 kocsiszekrényre tervezett üzem kapacitása jövőre már eléri a 370-et. A két beruházással létrejövő összesen 230 új munkahelyből 150 keletkezik a Stadler kocsiszekrényüzemében. A szolnoki leányvállalat jelenleg 350 embert foglalkoztat, ebből 280 saját alkalmazott, 70 pedig bérelt munkaerő.
Orbán Viktornál jártak a Stadler vezetői
Orbán Viktor miniszterelnök kedd délután hivatalában fogadta Peter Spuhlert, a Stadler Rail AG elnök–vezérigazgatóját. A Stadler vezetői kiemelték a jó együttműködést Szolnok városával, valamint elégedettségüket fejezték ki, hogy a kormány elindította a duális szakképzés rendszerét.
Célpontban a magyar vasút
A magyar vasutat úgy kell működtetni, hogy a közúttal közösen minden szempontból versenyképes minőségi szolgáltatást nyújtson az utasoknak – hangsúlyozta Fónagy János, a közösségi közlekedés átalakításért felelős kormánybiztos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára kedden a Magyar Vasút 2012 szakmai konferencián.
Újrainduló gyártás
Tavaly július végén számolt be az MNO arról, hogy két saját tervezésű intercity kocsi prototípusának gyártására kapott engedélyt a MÁV-tól a vasúttársaság egyik leányvállalata. A szerelvények megfelelnek az európai szabványnak, de a külföldi kocsiknál ötvenmillió forinttal olcsóbbak lennének. Az alkatrészek nyolcvan százalékát hazai beszállítóktól szereznék be.