Kampány is segíti, hogy tovább fejlődjön a dinnyeágazat

Növekedési pályára állt a hazai dinnyeágazat – jelentette ki a vidékfejlesztési miniszter szombaton Medgyesegyházán, a Nemzeti Dinnye Program értékeléséről szóló konferencián.

PR
2012. 12. 01. 15:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A dinnyepiacot sikerült a rendezettség irányába terelni, a gazdák jó évet zártak, a termelők és a kereskedők egyaránt tisztességes jövedelemhez jutottak – mutatott rá Fazekas Sándor. Hozzátette, a fogyasztók is jól jártak, igazolt származású, minőségi hazai gyümölcsöt vásárolhattak. 2012-ben ötezer hektáron háromezer regisztrált termelő állított elő dinnyét, ötszáz hektárral nagyobb területen, mint 2011-ben. A termés 60 százalékát a hazai piacon értékesítették, 40 százalék ment exportra.

Fazekas a dinnyetermelés jövőjéről azt mondta: a régi exportpiacok visszaszerzése a cél. A kormány erősíti az exportmarketinget, kampány indul 2013-ban a német, a lengyel és a cseh piacokon, ahol még emlékeznek a fogyasztók a magyar dinnyére. Két-három éven belül a termőterület a jelenlegi kétszeresére növelhető.

Uniós támogatás a dinnyetermelőknek

A dinnyetermelés fejlesztésére és korszerűsítésére EU-támogatást lehet igénybe venni 2013-tól – közölte a miniszter. A kertészeti agrártámogatási pályázati ablak 2013-ban nyílik, hajtató berendezésekre, kertészeti gépekre lehet pályázni. A beruházási költségek 35 százalékához nyerhető el vissza nem térítendő EU-támogatás, tíz százalékkal több a hagyományos szántóföldi technológiákhoz viszonyítva.

Simonka György, a Magyar Dinnye Szövetség elnöke a fórumon azt mondta: van jövője az ágazatnak, amelyben egyre több család talál vidéken megélhetést.

Sikeres dinnyepiac

Fazekas júliusban arról beszélt: elengedhetetlen az együttműködés a kereskedőcégekkel a magyar mezőgazdaság, ezen belül a görögdinnye-ágazat sikeréhez. Budai Gyula államtitkár július 13-án közölte: megkezdődött a kampány a magyar görögdinnye népszerűsítése érdekében, amelynek célja a Békés, a Jász-Nagykun-Szolnok, a Szabolcs megyei dinnye fogyasztásának ösztönzése. Azt is elmondta, hogy a termelők, a kereskedők – a nagy multinacionális áruházláncok – és a szakmaközi szervezet (FruitVeB) képviselői július 6-án egyeztettek a minden piaci szereplő számára átlátható viszonyok kialakításáról.

Almakampány

Szeptember 14-én kezdték meg az almakampányt. Az akció legfontosabb célja a hazai piac erősítése és az alma, különösen a szabolcsi alma hírnevének újjáélesztése. A kampány indításakor egy budaörsi áruházban Budai, Simonka és a FruitVeB elnöke, Mártonffy Béla kóstoltatott golden, gála, jonatán, mutsu és red elstar almát. Egy héttel később Fazekas Sándor nyitotta meg az egyik nagyáruház kampányát, amellyel a magyar almát népszerűsítik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.