Kampány is segíti, hogy tovább fejlődjön a dinnyeágazat

Növekedési pályára állt a hazai dinnyeágazat – jelentette ki a vidékfejlesztési miniszter szombaton Medgyesegyházán, a Nemzeti Dinnye Program értékeléséről szóló konferencián.

PR
2012. 12. 01. 15:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A dinnyepiacot sikerült a rendezettség irányába terelni, a gazdák jó évet zártak, a termelők és a kereskedők egyaránt tisztességes jövedelemhez jutottak – mutatott rá Fazekas Sándor. Hozzátette, a fogyasztók is jól jártak, igazolt származású, minőségi hazai gyümölcsöt vásárolhattak. 2012-ben ötezer hektáron háromezer regisztrált termelő állított elő dinnyét, ötszáz hektárral nagyobb területen, mint 2011-ben. A termés 60 százalékát a hazai piacon értékesítették, 40 százalék ment exportra.

Fazekas a dinnyetermelés jövőjéről azt mondta: a régi exportpiacok visszaszerzése a cél. A kormány erősíti az exportmarketinget, kampány indul 2013-ban a német, a lengyel és a cseh piacokon, ahol még emlékeznek a fogyasztók a magyar dinnyére. Két-három éven belül a termőterület a jelenlegi kétszeresére növelhető.

Uniós támogatás a dinnyetermelőknek

A dinnyetermelés fejlesztésére és korszerűsítésére EU-támogatást lehet igénybe venni 2013-tól – közölte a miniszter. A kertészeti agrártámogatási pályázati ablak 2013-ban nyílik, hajtató berendezésekre, kertészeti gépekre lehet pályázni. A beruházási költségek 35 százalékához nyerhető el vissza nem térítendő EU-támogatás, tíz százalékkal több a hagyományos szántóföldi technológiákhoz viszonyítva.

Simonka György, a Magyar Dinnye Szövetség elnöke a fórumon azt mondta: van jövője az ágazatnak, amelyben egyre több család talál vidéken megélhetést.

Sikeres dinnyepiac

Fazekas júliusban arról beszélt: elengedhetetlen az együttműködés a kereskedőcégekkel a magyar mezőgazdaság, ezen belül a görögdinnye-ágazat sikeréhez. Budai Gyula államtitkár július 13-án közölte: megkezdődött a kampány a magyar görögdinnye népszerűsítése érdekében, amelynek célja a Békés, a Jász-Nagykun-Szolnok, a Szabolcs megyei dinnye fogyasztásának ösztönzése. Azt is elmondta, hogy a termelők, a kereskedők – a nagy multinacionális áruházláncok – és a szakmaközi szervezet (FruitVeB) képviselői július 6-án egyeztettek a minden piaci szereplő számára átlátható viszonyok kialakításáról.

Almakampány

Szeptember 14-én kezdték meg az almakampányt. Az akció legfontosabb célja a hazai piac erősítése és az alma, különösen a szabolcsi alma hírnevének újjáélesztése. A kampány indításakor egy budaörsi áruházban Budai, Simonka és a FruitVeB elnöke, Mártonffy Béla kóstoltatott golden, gála, jonatán, mutsu és red elstar almát. Egy héttel később Fazekas Sándor nyitotta meg az egyik nagyáruház kampányát, amellyel a magyar almát népszerűsítik.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.