A cél, hogy újra „régi fényében tündököljön” a magyar alma

A görögdinnye és a paprika után kezdetét veszi az almakampány is, az akció legfontosabb célja a hazai almapiac erősítése, és az alma hírnevének újjáélesztése.

WA
2012. 09. 14. 15:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kampánnyal szeretnék ösztönözni a vásárlókat, hogy a jó minőségű, friss magyar almát keressék a külföldi helyett, és az almafogyasztás váljon a családok napi étkezésének részévé. További szándék a magyar alma pozitív egészségügyi hatásainak hangsúlyozása – közölte a VM.

A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Igazgatóságának támogatásával megvalósuló almakampánnyal a budaörsi, a solymári, a fóti, a maglódi és a soroksári Auchan áruházakban találkoznak pénteken és szombaton a vevők. A budaörsi áruházban Budai Gyula, a Vidékfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára, Simonka György (Fidesz) országgyűlési képviselő, a Magyar Dinnyeszövetség elnöke és Mártonffy Béla, a FruitVeB elnöke kóstoltatott pénteken golden, gála, jonathan, mutsu és red elstar almát.

Külföldre is jut magyar alma

A közlemény idézi Gillemot Katalint, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs és fenntarthatófejlődés-igazgatóját, aki szerint az Auchan zöldség-gyümölcs osztályain a szezonban szinte 100 százalékban magyar almák közül válogathatnak a vásárlók. Az áruházlánc számára fontos a hazai zöldség-gyümölcs népszerűsítése. A közelmúltban lehetőség nyílt több romániai áruházba is magyar gyümölcsöt és zöldséget, köztük magyar almát is exportálni, így a határokon túl is terjeszteni a hazai termést – közölte Gillemot Katalin.

A dinnyét is népszerűsítették

Ismert, korábban arra kérték a nagy üzletláncokat, hogy ebben az évben is a tavalyihoz hasonló árban indítsák és fejezzék be a dinnyeértékesítést, és külföldről ne vásároljanak. Az akció részeként többször is razziáztaka nagybani piacon, hogy megtisztítsák azt a tisztességtelen viszonteladóktól, akik áron alul vásárolják fel a termékeket a magyar vidéki termelőktől, és átcsomagolt, ismeretlen eredetű külföldi terméket értékesítenek magyarként; ez egy többmilliárdos piac

A mezőgazdaság jelenti a megoldást

Budai szerint a jelenleg tapasztalható európai válságból a mezőgazdaság vezetheti ki Magyarországot. „Magyarország egy hagyományosan mezőgazdasági ország. Magyarországot abból a válságból, amelyet ma Európában tapasztalhatunk, a mezőgazdaság vezetheti ki” – mondta a vidékfejlesztési tárca államtitkára a XIV. Országos Mezőgazdasági Géptalálkozó megnyitóján Mezőkövesden.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.