A cél, hogy újra „régi fényében tündököljön” a magyar alma

A görögdinnye és a paprika után kezdetét veszi az almakampány is, az akció legfontosabb célja a hazai almapiac erősítése, és az alma hírnevének újjáélesztése.

WA
2012. 09. 14. 15:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kampánnyal szeretnék ösztönözni a vásárlókat, hogy a jó minőségű, friss magyar almát keressék a külföldi helyett, és az almafogyasztás váljon a családok napi étkezésének részévé. További szándék a magyar alma pozitív egészségügyi hatásainak hangsúlyozása – közölte a VM.

A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Igazgatóságának támogatásával megvalósuló almakampánnyal a budaörsi, a solymári, a fóti, a maglódi és a soroksári Auchan áruházakban találkoznak pénteken és szombaton a vevők. A budaörsi áruházban Budai Gyula, a Vidékfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára, Simonka György (Fidesz) országgyűlési képviselő, a Magyar Dinnyeszövetség elnöke és Mártonffy Béla, a FruitVeB elnöke kóstoltatott pénteken golden, gála, jonathan, mutsu és red elstar almát.

Külföldre is jut magyar alma

A közlemény idézi Gillemot Katalint, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs és fenntarthatófejlődés-igazgatóját, aki szerint az Auchan zöldség-gyümölcs osztályain a szezonban szinte 100 százalékban magyar almák közül válogathatnak a vásárlók. Az áruházlánc számára fontos a hazai zöldség-gyümölcs népszerűsítése. A közelmúltban lehetőség nyílt több romániai áruházba is magyar gyümölcsöt és zöldséget, köztük magyar almát is exportálni, így a határokon túl is terjeszteni a hazai termést – közölte Gillemot Katalin.

A dinnyét is népszerűsítették

Ismert, korábban arra kérték a nagy üzletláncokat, hogy ebben az évben is a tavalyihoz hasonló árban indítsák és fejezzék be a dinnyeértékesítést, és külföldről ne vásároljanak. Az akció részeként többször is razziáztaka nagybani piacon, hogy megtisztítsák azt a tisztességtelen viszonteladóktól, akik áron alul vásárolják fel a termékeket a magyar vidéki termelőktől, és átcsomagolt, ismeretlen eredetű külföldi terméket értékesítenek magyarként; ez egy többmilliárdos piac

A mezőgazdaság jelenti a megoldást

Budai szerint a jelenleg tapasztalható európai válságból a mezőgazdaság vezetheti ki Magyarországot. „Magyarország egy hagyományosan mezőgazdasági ország. Magyarországot abból a válságból, amelyet ma Európában tapasztalhatunk, a mezőgazdaság vezetheti ki” – mondta a vidékfejlesztési tárca államtitkára a XIV. Országos Mezőgazdasági Géptalálkozó megnyitóján Mezőkövesden.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.