Mercedes-gyár: megvan a háromezredik is

A kecskeméti Mercedes-Benz gyár felvette a háromezredik dolgozóját is, ezzel a gyár dolgozóinak száma már most elérte az év végére tervezett létszámot.

NT
2012. 12. 04. 12:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sztipichné Kozári Edina közlése szerint Frank Klein, a Mercedes–Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója ünnepélyes keretek között köszöntötte a háromezredik kecskeméti dolgozót. Frank Klein szerint a magyar munkatársak tudásukkal és hozzáállásukkal nagymértékben hozzájárulnak a Mercedes–Benz minőség hazai meghonosításához.

Vannak még üres pozíciók

2010 decemberében, a gyár építési munkálatai idején 700-an dolgoztak az üzemben. 2012. március végén, a gyár ünnepélyes megnyitásakor már 2500 főt foglalkoztatott a vállalat. A kapacitásnövekedés következtében további 500 dolgozóval bővült a gyár létszáma. Néhány nyitott pozícióra, elsősorban a gyártási területre – karosszériaüzem, fényezőüzem, szerelde – keres a gyár még munkaerőt.

Hazánkba jönnek a cseh és szlovák cégek

A kedvező adózási jogszabályok hazánkba vonzzák a cseh és szlovák cégeket – erről Tóth Márk adószakértő beszélt a Hír TV Rájátszás című műsorában. Magyarország az utóbbi években rejtett adóparadicsommá vált a cseh cégek számára – állítja a CEKIA cseh pénzügyi információs ügynökség. Korábban már más cégek is hazánk mellett tették le voksukat külföldi szomszédaink helyett a kedvezőbb feltételek – az olcsóbb munkaerő és az állami támogatás – miatt.

A Mercedes–Benz Manufacturing Hungary Kft. az idei Figyelő TOP 200 díjátadó gálán vehette át az Év munkahelyteremtője címet, a Daimler AG pedig a múlt hónapban írta alá a magyar kormánnyal kötött stratégiai partnerségi megállapodást, amelynek elsődleges célja, hogy a kecskeméti régió a magyar járműipar központjává váljon, és hosszútávon tovább erősödjön.

Mercedes–Benz

A stuttgarti székhelyű Mercedes–Benz 2008. június 18-án jelentette be, hogy Magyarországon fogja gyártani új generációs A és B modelljeit, és mintegy 800 millió eurós beruházással megvalósuló, 2500 főt foglalkoztató üzemét Kecskeméten építi fel. Magyarország történetének egyik legnagyobb zöldmezős beruházása a közvetlen foglalkoztatottakon kívül a beszállítói körben további 10 ezer munkahelyet teremt.

Bővítenek a bajorok?

A Daimler AG 2012. március 29-én indította be a termelést az új személyautógyárában. Kevesebb mint négy évvel a helyszín kiválasztását követően gördültek le az első kocsik a magyarországi futószalagról. Orbán Viktor az üzem ünnepélyes avatásán úgy fogalmazott: Kecskemét a magyar járműipar újabb erődítménye, amely egy lépéssel közelebb visz ahhoz a célhoz, hogy Magyarország a világ autóiparának egyik termelési centruma legyen. Bővebben>>>

Augusztus közepén felröppent a hír, hogy újabb bővítést tervez Kecskeméten, a magyarországi autógyártás egyik fellegvárában a Mercedes–Benz. A németek az üzem kapacitását a jelenlegi évi 150 ezerről 300 ezer darabra emelnék. A Daimler szóvivője később nem erősítette meg, de nem is cáfolta ezt az értesülést. A kormány egyébként augusztus végén kiemelt járműipari központtá nyilvánította Kecskemét térségét.

Már látszik a Mercedes-hatás

Az elemzők szerint a járműipari termelés bővülésének köszönhetően javulhat Magyarországon az ipar teljesítménye a következő hónapokban. Tóth Gergely, a Buda-Cash Brókerház makroelemzője a Mercedes-gyár hatására utalva elmondta: az ipari termelési adatokon látszik, hogy elindult valami, mivel a járműgyártás volumene 13,1 százalékkal magasabb volt, mint 2011 azonos időszakában, és április–májushoz képest gyorsult a szegmens kibocsátása.

Magyarország gazdasági növekedési lehetőségei a még világszerte húzóágazatnak számító autóiparban vannak – mondta korábban Orbán Viktor miniszterelnök. Több autógyár is komoly beruházással hívta fel magára a figyelmet idén: a Mercedes-Benz mellett tavaly szeptemberben az Opel jelentett be egy nagyobb beruházást Szentgotthárdon.

Az Audi is alternatívát lát bennünk

A tervek szerint ez év végén indul az Audi győri logisztikai parkjának építése. Az Audi győri üzemét is bővíti. Júliusban tették le az új üzem alapkövét. Az új gyáregység egyébként jelentős kapacitásbővítést hordoz magában: évente akár 125 ezer gépjármű is készülhet Győrben. A győri Audi-gyár bokrétaünnepségén Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter azt mondta: az Audi-bővítéssel eldőlt, hogy Magyarország, Győr és a magyar autógyártás a jövőhöz tartozik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.