– Szemben az informatikai ágazat más szereplőjével, a HP nem az olcsóbb piacokra telepíti kapacitásának jelentős részét, hanem inkább fejleszti hazai tevékenységeit. Mivel tudja Magyarország kiérdemelni a bizalmat?
– A HP immár 23 éve van jelen Magyarországon, a kezdetekben a hagyományos kereskedelmi tevékenységgel, amely az utóbbi hat–nyolc évben kibővült a gyártással és az EDS nevű cég felvásárlása nyomán szolgáltatóközponttal is. A hazánk iránti erős bizalmat mutatja, hogy a HP most már sok éve gyárt olyan adattároló eszközöket, amelyeket az egész világon a hazai gyártásból terítenek. Szintén a kedvező viszonyokat tükrözi az az elismerés, amit a budapesti központ a cég nemzetközi anyavállalatától kapott, amikor stratégiai fontosságú, kiemelt szolgáltatási helyszínné tette Magyarországot. Ehhez a régiós országokkal, Szlovákiával, Csehországgal, Romániával, Lengyelországgal és különösen Bulgáriával kellett versenyeznünk. A sikerben a magyar szaktudás nemzetközi elismertsége mellett a kormányzat támogatása is kulcsfontosságú szerepet játszott, hiszen közös az az érdek, hogy a nemzetközi színtéren ebben a versenyben nyertesek legyünk, és a munkahelyek hazánkban teremtődjenek.
– Konkrétan milyen feladatokat kell ellátnia a HP ügyfélközpontjának, amelyektől különlegesnek tekinthető a beruházás?
– A szolgáltatóközpontokról kialakult képpel szemben a feladat rendkívül összetett, hiszen szerte Európából érkeznek hozzánk ügyfeleink hívásai. Ennek megfelelően 19 nyelven tudunk támogatást nyújtani a vállalatok üzleti folyamataival és az informatikai üzemeltetéssel kapcsolatban felmerülő kisebb-nagyobb kérdésekre. Az ügyfélközpont alkalmazottjai között szükségszerűen vannak olyanok, akik a legmagasabb fokozatú mérnöki diplomával rendelkeznek, és természetesen vannak pályakezdők is, akiknek ez a munka jó belépő lehet az ágazatba. A fejlesztés jelentőségét jól mutatja egyébként, hogy ezzel Budapest felkerül a HP világtérképére, ugyanis ilyen típusú feladatokat mindössze nyolc nagyvárosban, köztük Dublinban és Kuala Lumpurban lát el a cég.
– Mint utalt rá, az állam támogatása is szükséges volt a HP Magyarország cégcsoporton belüli sikeréhez. Milyen segítséget kaptak?
– A versenyképességet ösztönző elképzeléseink rend szerint értő fülekre találnak. Ahogy már utaltam rá, az érdek közös: bár nemzetközi nagyvállalat vagyunk, a hazai vezetés célja, hogy a környező országokkal szemben Magyarországon bővüljünk, a régióba irányuló befektetésekből a lehető legtöbbet hozzuk haza. Ez szoros kormányzati együttműködés nélkül elképzelhetetlen.
Bodacz Péter
A teljes interjút a Magyar Nemzet keddi számában olvashatja.