Nálunk fejleszt a HP

Még az idén bővíti Európát, a Közel-Keletet és Afrikát kiszolgáló ügyfélközpontját a Hewlett-Packard (HP) Magyarország Kft.

2013. 05. 28. 2:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szemben az informatikai ágazat más szereplőjével, a HP nem az olcsóbb piacokra telepíti kapacitásának jelentős részét, hanem inkább fejleszti hazai tevékenységeit. Mivel tudja Magyarország kiérdemelni a bizalmat?
– A HP immár 23 éve van jelen Magyarországon, a kezdetekben a hagyományos kereskedelmi tevékenységgel, amely az utóbbi hat–nyolc évben kibővült a gyártással és az EDS nevű cég felvásárlása nyomán szolgáltatóközponttal is. A hazánk iránti erős bizalmat mutatja, hogy a HP most már sok éve gyárt olyan adattároló eszközöket, amelyeket az egész világon a hazai gyártásból terítenek. Szintén a kedvező viszonyokat tükrözi az az elismerés, amit a budapesti központ a cég nemzetközi anyavállalatától kapott, amikor stratégiai fontosságú, kiemelt szolgáltatási helyszínné tette Magyarországot. Ehhez a régiós országokkal, Szlovákiával, Csehországgal, Romániával, Lengyelországgal és különösen Bulgáriával kellett versenyeznünk. A sikerben a magyar szaktudás nemzetközi elismertsége mellett a kormányzat támogatása is kulcsfontosságú szerepet játszott, hiszen közös az az érdek, hogy a nemzetközi színtéren ebben a versenyben nyertesek legyünk, és a munkahelyek hazánkban teremtődjenek.

Konkrétan milyen feladatokat kell ellátnia a HP ügyfélközpontjának, amelyektől különlegesnek tekinthető a beruházás?
– A szolgáltatóközpontokról kialakult képpel szemben a feladat rendkívül összetett, hiszen szerte Európából érkeznek hozzánk ügyfeleink hívásai. Ennek megfelelően 19 nyelven tudunk támogatást nyújtani a vállalatok üzleti folyamataival és az informatikai üzemeltetéssel kapcsolatban felmerülő kisebb-nagyobb kérdésekre. Az ügyfélközpont alkalmazottjai között szükségszerűen vannak olyanok, akik a legmagasabb fokozatú mérnöki diplomával rendelkeznek, és természetesen vannak pályakezdők is, akiknek ez a munka jó belépő lehet az ágazatba. A fejlesztés jelentőségét jól mutatja egyébként, hogy ezzel Budapest felkerül a HP világtérképére, ugyanis ilyen típusú feladatokat mindössze nyolc nagyvárosban, köztük Dublinban és Kuala Lumpurban lát el a cég.

Mint utalt rá, az állam támogatása is szükséges volt a HP Magyarország cégcsoporton belüli sikeréhez. Milyen segítséget kaptak?
– A versenyképességet ösztönző elképzeléseink rend szerint értő fülekre találnak. Ahogy már utaltam rá, az érdek közös: bár nemzetközi nagyvállalat vagyunk, a hazai vezetés célja, hogy a környező országokkal szemben Magyarországon bővüljünk, a régióba irányuló befektetésekből a lehető legtöbbet hozzuk haza. Ez szoros kormányzati együttműködés nélkül elképzelhetetlen.

Bodacz Péter

A teljes interjút a Magyar Nemzet keddi számában olvashatja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.