A legtöbb magyar itthon költi a pénzét

A háztartások közel 40 százaléka tervez utazást a 2013-as főszezonban, 3,9 százalékponttal több, mint egy évvel korábban.

WL
2013. 06. 18. 17:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Horváth Gergely, az MT Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese elmondta: a magyar lakosság főszezoni utazási terveiről készült kutatás szerint folyamatosan nő a belföldi utazások szerepe, idén az utazni készülők 71,2 százaléka tervez belföldi utazást, ezen belül 59,1 százalék csak belföldit, 28,8 százalék csak külföldit, 12,1 százalék pedig mindkettőt. A legnépszerűbb nyári úti cél továbbra is a Balaton (21,4 százalék), a második helyen (7,9 százalék) Észak-Magyarország áll, míg Horvátország csak a harmadik helyet (5,7 százalék) foglalja el az idei főszezoni úti célok között. Horváth Gergely hangsúlyozta, örvendetes, hogy a megszerzett jövedelmeket belföldön költik el a magyarok. A külföldi utazások legnépszerűbb úti célja Horvátország, Románia és Olaszország.

A 2013-as főszezonban a belföldi utazást tervező háztartások átlagosan mintegy 87 ezer forintot szánnak belföldi utazásra. A belföldi utazások átlagos hossza a tervek szerint 4,83 éjszaka lesz, s az utazások kétharmadában fizetős szálláshelyet terveznek igénybe venni. A belföldi utazások leggyakrabban (60,5 százalék) említett fő motivációja az üdülés, pihenés, amit a rokonok, ismerősök meglátogatása (17,8 százalék), a gyógyfürdő-látogatás (9,3 százalék) és a wellness (7,6 százalék) követ. A két utóbbi motiváció szerepe nőtt 2012-hez képest.

A belföldi utazások ösztönzésében fontos szerepe van a Szép-kártyának, amelynek felhasználási köre bővült – hívta fel a figyelmet Horváth Viktória, az NGM turizmusért felelős helyettes államtitkára. Elmondta: a január–április közötti 13,1 milliárd forintos belföldi szállásdíjbevételből 2,9 milliárd forintot (22 százalék) Szép-kártyáról költöttek, a vidéki szállodák esetében még magasabb ez az arány.

A májusi adatok szerint 21 400 munkáltató csatlakozott a programhoz, a kártyát 46 ezer elfogadóhelyen 840 ezer kártyabirtokos használja. Az év első öt hónapjában 34,045 milliárd forintot töltöttek fel a Szép-kártyákra, közel 2 milliárd forinttal többet, mint tavaly az első hónapban, míg a kártyákról való költés összege 5,161 milliárdról 22,638 milliárd forintra nőtt ugyanezen időszakban.     

Eddig összesen 106,1 milliárd forint került a Szép-kártyákra, ebből 25,8 milliárd a szálláshely, 64,6 milliárd a vendéglátás, 15,7 milliárd a szabadidő zsebbe. Eddig 66,7 milliárd forintot költöttek el a kártyákról, vagyis ennyi már visszakerült a gazdaságba – tette hozzá.

Horváth Viktória emlékeztetett arra, hogy bővült a Szép-kártyák felhasználási köre. Július 1-jétől a fürdőkben és a strandokon is mindhárom zsebből lehet fizetni; ezután a szálláshelyeken igénybe vehető összes szolgáltatást (például a masszázst) ki lehet fizetni az első zsebből; a szabadidős sportrendezvények (például futóverseny) díját is ki lehet fizetni a Szép-kártyával.

A helyettes államtitkár kérdésekre válaszolva elmondta, hogy a 2014–2020-ra szóló turizmusfejlesztési koncepció elkészült, közigazgatási és társadalmi egyeztetésre vár, utána készítik el a részstratégiákat a kiemelt területekre, majd fogadhatják el a turizmustörvényt. Horváth Viktória szerint a turisztikai kínálat közel teljes, már csak a „hiányzó téglákat” kell beilleszteni a turizmus rendszerébe. A 2014–2020-as időszakban a minőségi szolgáltatásfejlesztésre összpontosítanak, a vállalkozások versenyképességének növelése a cél. A 2014–2020 között uniós költségvetési időszakra ugyanannyi forrás áll majd rendelkezésre, mint az előző hét évben – mondta a helyettes államtitkár.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.