A SZÉP-kártya lélegezteti a turizmust

A turizmus „lélegeztetője” a SZÉP-kártya, a munkáltatókat arra kell ösztönözni, hogy több ilyen juttatást adjanak a munkavállalóknak – mondta Horváth Viktória pénteken.

GB
2013. 05. 17. 16:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A turizmusfejlesztési kormányzati elképzeléseket ismertetve elmondta: erősödnie kell az orvosi szolgáltatáson alapuló turizmusnak, valamint a szektorok (szabadidő, gazdaság, idősekre alapozott gazdaság) közötti együttműködésnek. A 2014–2020-as időszakban szavai szerint lesz forrás a turizmusra, de sem az Európai Unió, sem a szakmapolitika nem támogatja a kapacitásfejlesztésekre vonatkozó támogatásokat, csak nagyon indokolt esetben. A jövőben jól működő intézményrendszerre és innovatív termékfejlesztésre van szükség, valamint a keleti nyitásra – tette hozzá a turisztikáért felelős helyettes államtitkár.

A kormányzati törekvés az, hogy a Balaton családbarát terület legyen, Európa top 5 tavába bekerüljön, hogy bevonják a háttértelepüléseket a vendégforgalomba, csökkenjen a szezonalitás. Utóbbit el lehetne érni Horváth Viktória szerint a Spanyolországból indult Calypso-programmal, amely egy szociális- turisztikai program; a cél, hogy a balatoni szállodák ne zárjanak be ősszel, mert ez tovább generálná a helyi kereskedelmet, szolgáltatókat – fűzte hozzá.

2014-2020 között a gazdaságfejlesztésre kell a források 60 százalékát fordítani, a fennmaradó 40 százalék humánerőforrás, infrastruktúra, környezetvédelem, energiahatékonyság, ezért a turisztikai pályázatoknak jól kidolgozottaknak, koncentráltaknak kell lenniük – összegezte Horváth Viktória. Arra kérte a szolgáltatókat, hogy árversenybe ne menjenek bele, mert a maguk és az ágazat helyzetét rontják, illetve saját termékeikről is véleményt mondanak.

Hidvégi József (Fidesz–KDNP), Fonyód polgármestere az ülésen arra figyelmeztetett, hogy a déli parton szükség van nívós szállodákra és termálfürdőkre szezonhosszabbítás, és rossz időben kínált alternatívaként. Bóka István a pályázati forrásokkal kapcsolatos nehézségekről beszélt: fontosnak érzi, hogy 2014-től az alulról jövő fejlesztéseket szolgálják ki a források, ne központi, operatív programok határozzák meg a fejlesztési irányokat. Csatlakozott a fonyódi polgármester véleményéhez: a Balaton mellett nagyon kevés a minőségi szálláshely, többre lenne szükség.

Az idén a Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP), valamint az Erzsébet-utalvány volt a cafeteria-rendszer legnépszerűbb eleme, míg nyugdíjpénztári juttatást egyre kevesebben választanak – derül ki a C1 cafeteria-, béren kívüli juttatási rendszereket működtető cég legfrissebb felméréséből. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) és a Magyar Turizmus (MT) Zrt. áprilistól az egész évre kiterjedő SZÉP-kártya-kommunikációba kezdett az MT belföldi kampányaihoz kapcsolódva.

Belföldön a Balaton a legkedveltebb turisztikai régió, a külföldi vendégek is ezt a térséget keresik fel leginkább Budapest után; az itt eltöltött vendégéjszakák száma 2,5 százalékkal nőtt tavaly – hangzott el a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettesének beszámolójában a Balaton Fejlesztési Tanács pénteki ülésén Balatonfüreden. Horváth Gergely tájékoztatása szerint a Balaton régiót 2012-ben körülbelül 946 ezer belföldi, és hozzávetőleg 350 ezer külföldi vendég kereste fel, a vendégek több mint 72,9 százaléka hazai volt.

 

Az elmúlt évben a Balatoni üdülőkörzetben a belföldi vendégéjszakák száma meghaladta a kétmillió-hétszázezret, 1,3 százalékkal emelkedett, a külföldi vendégéjszakák száma pedig 4,5 százalékkal bővült (1 727 000 beutazó vendégéjszaka). Az előzetes adatok szerint tavaly az összes belföldi vendég 22,6 százaléka a Balatonnál töltötte pihenését, és a magyarországi belföldi vendégéjszakák mintegy 26,2 százaléka realizálódott a Balatonnál. (MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.