A késésekért 26 százalékban tették felelőssé a légi irányítást, 21 százalékban az időjárást és 7 százalékban a katonai eredetű korlátozásokat a China News Service hírügynökség által ismertetett felmérésben. A kínai média nem először emlékeztet arra, hogy az utasszállító járatok elharapózó pontatlanságai miatt az utazók egyre elégedetlenebbek, a reptereken és a repülőgépeken sokszor vezet hangos kiabáláshoz a járatok késedelmes indítása.
Az összeállítás szerint a légtér 34 százaléka felett rendelkezik a polgári légi irányítás, 25 százalék a hadseregé, a fennmaradó 41 százalék állítólag még „szűz”. Egy június hónapra vonatkozó, az amerikai FlightStats nevű szervezet által készített nemzetközi összehasonlításban a pekingi nemzetközi repülőtér a világ 35 nagy légikikötője közül az utolsó helyre került, miután induló járatainak mindössze 18,3 százaléka tudott időben felszállni. A sanghaji Pudong a második legrosszabb helyen végzett 28,72 százalékkal.
A China Daily korábban megszólaltatta a sanghaji Juneyao légitársaság elnökét, aki azt nyilatkozta, hogy Kínában a légi forgalom 20 százalékát bonyolítja a polgári repülés és 80 százalékát a hadsereg, míg az Egyesült Államokban ez pontosan fordítva van. Vang Csün-csin szerint a kínai légtérben nem sokkal több mint tízezer gép repül naponta, míg az Egyesült Államokban hatvanezer felett van a számuk, és ott mégis rend van.
Az elmúlt öt évben a pekingi repülőtérre érkező és induló gépek száma csaknem 29 százalékkal nőtt, míg a sanghaji Pudong-reptéren 36 százalékkal, Kantonban pedig 33 százalékkal emelkedett a számuk. Tavaly naponta átlagosan 220 ezer utas haladt át a pekingi reptéren.