Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter az átadáson hangsúlyozta: fontos, hogy a munkába, iskolába járók kényelmesen és gyorsan juthassanak el úti céljukhoz. Kiemelte, 2010 óta a vasút helyzete megszilárdult, az utasszám – a korábbi évtizedekkel ellentétben – növekedésnek indult. A kormány elsősorban azok érdekében dolgozik a közlekedés megerősítéséért, akik ezt nap mint nap igénybe veszik – jelentette ki a miniszter.
Itt olvashat arról, hogyan lehetünk újra vasúti nagyhatalom a fejlesztéseknek köszönhetően.
A tárcavezető emlékeztetett, a vonatbeszerzés a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd szakasz 50 milliárd forintból, ezen belül 42 milliárdnyi uniós forrásból végrehajtott fejlesztésének eleme. Megjegyezte: itt a hasonló projektekhez képest fele áron elvégzett munkálatokat követően 120 kilométer per órás sebességgel közlekedhetnek a vonatok, ami a teherfuvarozás lehetőségeinek javulásával a régió növekedését támogatja. A miniszter hozzátette, az újabb 42 motorvonat beszerzésével 2015 második félévében több mint száz tagból álló, európai kényelmi színvonalat biztosító Flirt-flotta működik majd a hazai vasútvonalakon.
A keleti nyitás révén az elégtelen uniós források mellett kínai befektetőkre is támaszkodhatunk_ ennek köszönhetően újul meg a Budapest–Belgrád vonal, valamint a V0.
Dávid Ilona, a vasúttársaság elnöke arról beszélt, hogy a GYSEV mostanra „kinőtte magát, sok mindent letett az asztalra, és nagyon versenyképes társasággá alakult”, a fejlesztések – köztük a következő évek vasútvonal-villamosításainak – előnyeit az utasok is élvezni fogják, jövőre is változatlan áron. Ezeket a lehetőségeket, tette hozzá, nagymértékben köszönhetik „annak a kormánynak, amely a vasút mellett tette le a voksát a közösségi közlekedés területén belül, és biztosította számunkra az európai uniós forrásokat”.
A MÁV-nál is kezd előtérbe kerülni az utasok kényelme: a társaság nemrég bejelentette, hogy milliárdos állomásfejlesztésbe kezd.
Október elején készült el a Stadler lengyelországi gyárában a megrendelt első Flirt motorvonat. A vasúttársaság összesen tíz ilyen járművel bővíti eszközparkját, a megállapodás összértéke 20,3 millió euró. Akkor még azt közölték, hogy az első vonatot 2014 elején, az utolsót 2014 közepéig adják át a GYSEV-nek.