Fazekas Sándor a fővárosi Laci Pecsenye étteremben elmondta: most évente egy ember mintegy 25 kilogramm sertéshúst fogyaszt. Ez a mennyiség a múlt század kilencvenes éveiben még háromszor ekkora volt.
A marketingakció része a szaktárca sertésstratégiai programjának. Ennek az ágazati tervnek a végrehajtását már megkezdte a minisztérium. A stratégia része egyebek között a genetikai állomány javítása, a termékek piacra jutási feltételeinek könnyítése, a minőségi magyar sertéshúst jelölő védjegy kidolgozása és még számos intézkedés, amely a sertéságazat helyzetét hivatott javítani – jelentette ki a miniszter. A stratégia céljai között szerepel a feldolgozó kapacitások fejlesztése, a feketegazdasági tevékenység visszaszorítása is – tette hozzá.
Ágazati szempontból Fazekas jelentős intézkedésnek nevezte az élő és a hasított félsertés általános forgalmi adójának 5 százalékra mérséklését, amely január 1-jétől hatályos. Az intézkedéstől a szaktárca azt várja, hogy munkahelyek maradnak meg az ágazatban, emellett nő a magyar sertéshús fogyasztása, és az árak is mérséklődnek.
Az MTI kérdésére Fazekas Sándor reális célnak nevezte, hogy a sertésstratégia intézkedéseinek együttes hatására Magyarországon a mostani 3 millió körüli sertésszám 2020-ig, a 2014-ben induló új uniós költségvetési időszak végéig megduplázódik. Közölte, hogy a magyar sertéshús népszerűsítésére hat hónap alatt mintegy 230 millió forintot költenek.
Takács Lajos, a Laci Pecsenye étterem konyhafőnöke szerint a magyar emberek figyelmét újra fel kell hívni a sertéshúsfogyasztásra. Ízletesen elkészítve a sertéshús felhasználásával készült ételek ismét nagyon népszerűek lehetnek – jelentette ki. Rámutatott, hogy a mangalica húsa nemcsak bel-, hanem külföldön is nagy siker az utóbbi időszakban, és ez jelentős eredmény egy olyan időszakban, amikor a világban nem trendi a sertéshús fogyasztása.