Bemutatta a világ első, órénként ezer kilométeres sebességgel közlekedő csővonatát, a FluxJetet a TransPod nevű startup. A fejlesztők szerint a kanadai újítás fogyasztóbarát ára és az utazási idő csökkenése következtében drasztikusan javítani fogja az utazási feltételeket, mérsékli a szénlábnyomot és jelentős regionális gazdasági növekedést eredményez majd, ha megvalósul.
A fosszilis üzemanyagok helyett tiszta energiát hasznosító FluxJet elektromos jármű, amely gyakorlatilag egy repülőgép és egy vonat ötvözete.
A szerelvények egy védett csőben közlekednek, gyorsabban, mint egy lökhajtásos repülőgép, és háromszor olyan gyorsan, mint a nagy sebességű vonat. A hálózatban gyors egymásutánban indítják a vonatokat.
A TransPod bejelentette, hogy 550 millió amerikai dollár összegű forrást kapott, és ennek révén Albertában, Kanadában elindítja a Calgaryt és Edmontont összekötő vonal megépítését célzó, 18 milliárd dollár értékű projektet. Az építést megelőző munkálatok – ideértve a környezeti hatástanulmányt is – már megkezdődtek. A munka mintegy 140 ezer munkahely teremtéséhez járul hozzá, és 19,2 milliárd dollárral növeli a régió GDP-jét az építkezés során. Amikor a TransPod Line működésbe lép, a repülőúthoz viszonyítva az utasoknak megközelítőleg 44 százalékkal kevesebbe fog kerülni az utazás a csőrendszerben, és a szén-dioxid-kibocsátás évente 636 ezer tonnával csökken.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Facebook)