Timmermans azzal indokolta az elektromosautó-gyártás kiemelkedő fontosságát, hogy kínai gyártók 2023 végéig mintegy 80 új modellel állnak majd elő, illetve az Egyesült Államok és India is új gyártási kapacitásokat alakít ki. Mindez alátámasztja az innováció és a környezetkímélő közlekedési eszközök szükségességét.
Az uniós politikus szerint az elektromos autók nem sokáig lesznek luxuscikkek: az ilyen járművek idővel megfizethetővé válnak, s mivel többen hozzájuthatnak majd, hamarosan a használt elektromos autóknak is lesz piacuk. „Szociáldemokrataként az a feladatunk, hogy az elektromos járművek mindenki számára megfizethetők legyenek” – magyarázta Timmermans, hozzátéve:
a változás elkerülhetetlen, de gondoskodnunk kell a társadalmi igazságosságról.
Az uniós biztos ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy nem többféle technológiával kell foglalkozni, hiszen akkor mindegyik iparág – így a zöldenergia segítségével előállított szintetikus üzemanyag kifejlesztésével foglalkozó ágazat – terméke drága marad. „Ez az előnye Európának: hogy hosszú távú jogszabályokat tudunk alkotni” – mondta Timmermans, rámutatva, hogy „meg kell fogalmaznunk, merrefelé tartunk”. Hozzátette: sem az Egyesült Államokban, sem Kínában nem foglalkoznak már a szintetikus üzemanyag előállításával, „hiszen ők sem hülyék”.