Timmermans szerint eljött az idő a tömeges akkumulátorgyártásra Európában

Európában készülnek a legjobb autók, ezért nem lehetünk a múlt rabjai, tömeges akkumulátorgyártásba kell kezdeni – jelentette ki Frans Timmermans, az európai zöldmegállapodásért felelős uniós biztos a Bild című német lapnak adott pénteki interjúban.

Forrás: MTI2023. 02. 17. 19:19
TIMMERMANS, Frans
Brüsszel, 2022. december 20. Frans Timmermans, az Európai Bizottság (EB) alelnöke, az európai zöld megállapodással kapcsolatos munka koordinátora érkezik az EU-tagországok környezetvédelmi minisztereinek találkozójára Brüsszelben 2022. december 20-án. MTI/EPA/Olivier Hoslet Fotó: Olivier Hoslet
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Timmermans azzal indokolta az elektromosautó-gyártás kiemelkedő fontosságát, hogy kínai gyártók 2023 végéig mintegy 80 új modellel állnak majd elő, illetve az Egyesült Államok és India is új gyártási kapacitásokat alakít ki. Mindez alátámasztja az innováció és a környezetkímélő közlekedési eszközök szükségességét.

Az uniós politikus szerint az elektromos autók nem sokáig lesznek luxuscikkek: az ilyen járművek idővel megfizethetővé válnak, s mivel többen hozzájuthatnak majd, hamarosan a használt elektromos autóknak is lesz piacuk. „Szociáldemokrataként az a feladatunk, hogy az elektromos járművek mindenki számára megfizethetők legyenek” – magyarázta Timmermans, hozzátéve: 

 

a változás elkerülhetetlen, de gondoskodnunk kell a társadalmi igazságosságról.

 

Az uniós biztos ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy nem többféle technológiával kell foglalkozni, hiszen akkor mindegyik iparág – így a zöldenergia segítségével előállított szintetikus üzemanyag kifejlesztésével foglalkozó ágazat – terméke drága marad. „Ez az előnye Európának: hogy hosszú távú jogszabályokat tudunk alkotni” – mondta Timmermans, rámutatva, hogy „meg kell fogalmaznunk, merrefelé tartunk”. Hozzátette: sem az Egyesült Államokban, sem Kínában nem foglalkoznak már a szintetikus üzemanyag előállításával, „hiszen ők sem hülyék”.

A humán erőforrásokat illetően Timmermans elutasította, hogy leépítésekre volna szükség. „Az autóipar nem kevesebb embert, hanem új tudást igényel” – mondta a holland politikus. Hozzátette azt is, hogy „az igazi kihívást az alkalmazottak átképzése jelenti, mert nem hengerekben, hanem akkumulátorokban és IT-rendszerekben jártas munkaerőre van szükség”.

 

Európában csak az akkumulátorgyártás területén 800 ezer munkavállalóra van szükség

 

– jegyezte meg. Arra a felvetésre, hogy a 20-30 éve az autóiparban dolgozó embereknek van-e jövőjük a szektorban, leszögezte, hogy minden foglalkoztatottra szükség lesz a jövőben is. „Már ma is munkaerőhiány jelentkezik, és nem tartom elfogadhatónak, hogy ezt a problémát kizárólag a bevándorlás révén oldjuk meg” – fogalmazott Timmermans, hozzátéve, hogy először is az európai munkavállalókat kell átképezni, akár az 50-55 éven felettieket is, mert ma már – szemben az egykori szénbányák bezárásának időszakával – megvan a lehetőség arra, hogy az embereket az iparágban tartsák.

Borítókép: Frans Timmermans, az Európai Bizottság alelnöke, az európai zöldmegállapodással kapcsolatos munka koordinátora (Fotó: MTI/EPA/Olivier Hoslet)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.