Idén nyáron már mintegy 24 ezer biciklit szállítottak a vonatokon, ezzel ugrásszerűen, 25 százalékkal nőtt a szállított kerékpárok száma. Ezért a MÁV-Start a Déli –> Parti sebesvonatok közül naponta kettő, hétvégén pedig összesen hat esetében közlekedteti a nagy befogadóképességű, azaz 28 kerékpár szállítására alkalmas kocsikat. Ezek a Déli pályaudvarról naponta Balatonszentgyörgyre 8.05-kor, és vissza 12.13-kor; a hétvégéken pedig a Déliből Fonyódra 10.05-kor, vissza 15.03-kor; valamint a Déliből Balatonszentgyörgyre 12.05-kor, vissza 16.15-kor indulnak. A többi Déli –> Parti sebesvonatban szerelvényeként 16 bicikli elszállítására képes kocsival biztosított a nagyobb kerékpárszállítási kapacitás.
A Balatonra közlekedő vonatok mellett, a hétvégéken a Déli pályaudvarról 8.40-kor és 10.40-kor; Székesfehérvárról pedig a 17.23-kor és a 18.23-kor induló G30-as gyorsított vonatokban is nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsik közlekednek majd, ezzel könnyítve a kerékpárral eljutást a Velencei-tóhoz.
Évről évre egyre többen visznek magukkal kerékpárt a nyaralásra Fotó: MÁV-Start
A kapacitásnövelés mellett pozitív változás, hogy augusztus 3-tól már nem minden balatoni távolsági vonatra kötelező a kerékpárok számára a helyfoglalás, így a kerékpárral utazók számára, a fenti vonatokat igénybe véve, a tóparton teljes rugalmasságot biztosít a vasúti társaság a menetjegyük érvénytartamán belül.
A népszerű lehetőséget évente több mint háromszázezren veszik igénybe országszerte, a vasúttársaság összesen 655 kerékpárszállító funkcióval is rendelkező járművét használva – tájékoztatott a vasúttársaság. Az egyik kiemelkedő célpont a Balaton partja, ahol a közelmúltban végrehajtott pályafejlesztéseknek köszönhetően megtöbbszöröződött a vasúti kínálat, a kerékpárszállítási kapacitás, és rövidült a menetidő, 30-45 perccel „közelebb került” a balatoni térség a fővároshoz.
Nem fér el a bukósisak a strand megőrzőjében
A Kerékpáros Magyarország Szövetség balatoni illetőségű alelnöke is biztatónak tartja a szezon első felében tapasztalt tó körüli kerékpárosforgalmat, ugyanakkor sajnálja, hogy még mindig várat magára a bringás turisták eligazodását szolgáló egységes táblarendszer kiépítése. – A megkopott, zöld táblák már igen keveset árulnak el a balatoni bringaútból – jelezte a Magyar Nemzetnek Németh Zsolt. A további feladatokat úgy folytatta, hogy növelni kell a tó körüli szervíz-szogáltatást végző bringapontok számát és több olyan strand kell, ahol a bringás turista – amíg megmártózik a tóban és például elfogyaszt egy gyors ebédet – biztonságban tudhatja kerékpárját és a csomagját. A strandok értékmegőrző, kis méretű szekrényébe általában még egy bukósisak sem fér el – jegyezte meg keserűen a sportvezető. Elmondta, a Balatoni Kerékpáros Turisztikai Egylet és partnerei az idei nyár folyamán is folytatják a bringás bázisok kialakítását, most éppen Balatonlellén építenek ki egy sokoldalú sportturisztikai szolgáltatást nyújtó kerékpáros bázist. (G.J.A.)