Covid-19: A versenyhatóság is vizsgálja a webáruházakat

A webkereskedők kreatívak és folyamatosan új módszereket találnak ki a fogyasztók megtévesztésére.

2020. 05. 08. 10:26
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még mindig jellemző a COVID-19 járvánnyal kapcsolatos termékekkel való visszaélés, a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat az internetes platformokon – állapította meg az Európai Bizottság, amely kapcsolatba lépett számos, az e-kereskedelem és az online hirdetési piac kulcsszereplőit képviselő szakmai szövetséggel a jelenség visszaszorítása érdekében. Didier Reynders igazságügyi biztos felkérte a platformokat, hogy működjenek szorosan együtt a CPC Hálózattal, és tegyenek intézkedéseket a kifogásolható gyakorlatok megszüntetésére. Biztató, hogy az online szereplők együttműködéssel reagálnak a felhívásra, és folyamatosan lépéseket tesznek a helyzet javításáért.

A CPC Hálózat a nemzeti hatóságokból álló Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat, amely összehangoltan lép fel a megtévesztő kereskedelmi gyakorlatok ellen, az ellenőrző hatóságokhoz legújabban a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is csatlakozott. A GVH itthon már korábban is átfésülte a webáruházakat a járvánnyal kapcsolatban, és több eljárást indított olyan vállalkozásokkal szemben, amelyek vélhetően jogszerűtlen gyakorlatot folytattak. Így például vizsgálták a vírusokkal és baktériumokkal szemben védelmet kínáló termékek hirdetéseit, és eljárás indult az Ékszer TV kézfertőtlenítőt értékesítő műsora miatt.

Gyors vizsgálat zajlik

A webkereskedők kreatívak, és folyamatosan új módszereket találnak ki a fogyasztók megtévesztésére. Ezért a problémás esetek azonosítása, valamint a velük szemben való fellépés miatt a CPC hatóságok megállapodtak abban, hogy egy gyors, összehangolt és egyidejű online ellenőrzést folytatnak le – közölte a versenyhivatal. Ennek során átvilágítják a hazai vagy globális internetes oldalakat, és részletesen ellenőrzik az ajánlatokat. Azt vizsgálják, hogy a termékek hirdetései tartalmaznak-e nem megalapozott állításokat a COVID-19 vírusfertőzés elleni hatékonyság kapcsán, illetve, hogy a termékek áráról, a kedvezményekről és a szállítási feltételekről megjelenített információk egyértelműek-e. Megszűrik, hogy a webkereskedő nem gyakorol-e a fogyasztókra nyomást a vásárlás ösztönzése érdekében, például azt állítva, hogy az árucikkből hiány van, vagy gyorsan elkelnek. Azt az alapvető feltételt is ellenőrzi a hatóság, hogy az e-boltok és platformok egyértelmű információkat nyújtanak-e azon kereskedő személyazonosságáról, földrajzi elhelyezkedéséről és elérhetőségéről, akitől a fogyasztó megvásárolja a termékeket.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.