Elkezdődtek a szezonális leértékelések

Idén a várakozások szerint mennyiségben a teljes kiskereskedelem értékesítése meghaladhatja a 2019-es szintet.

2021. 07. 27. 6:05
null
20210306 Budapest Nem voltak pánikvásárlások a lezárások előtti hétvégén Árkád üzletház, pláza illusztráció a koronavírus-járvány harmadik hulláma miatti boltbezárások témájú cikkhez. Fotó: Havran Zoltán HZ Magyar Nemzet Fotó: Havran Zoltán
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megkezdődtek a nyári szezonális leárazások a hagyományos butikokban és az internetes kereskedelemben. Ami néhány hete még több ezer forintba került, nem meglepő, hogy egyszeriben jóval olcsóbban, akár 30-40 százalékos árengedménnyel szerepel a kínálatban, ami, mint ismert, nem a legjobb üzlet a kereskedőnek, hiszen a saját nyereségéből enged, hogy növelje a bevételét.

A maszk visszafogta a nézelődőket. A korlátozások idején kevesen szántak rá időt, hogy feltérképezzék a bolti kínálatot Fotó: Havran Zoltán

A szezonok végén megszokott leértékelési hullám ugyanis afféle pénztárcacsábító reklámeszköz, mivel a tapasztalatok szerint a feltű­nően hirdetett kedvezményekre az a vásárló is felfigyel, aki amúgy nem tervezett beszerzést, mégis esélyes, hogy nem tud ellenállni a kedvező lehetőségeknek, és emiatt betér az üzletbe.

A legtöbb helyen – amelyek közül első körben a ruha- és cipőüzletek, illetve a tipikus nyári cikkeket, kerti eszközöket, sportszereket kínáló egységek kezdik meg a leárazásokat – a szezon végére kifutó termékeket rakják az akciót hirdető táblák köré, azzal a szándékkal, hogy fogyjon a készlet, és ne ragadjon a boltos nyakán például az ősszel, télen már kevésbé keresett idei fürdőruhakínálat.

A szezonális akciózás jellemzően az évszak második felében kezdődik, a kedvezményvadászok július végétől már lesben állnak, hogy a hétről hétre növelt engedményekkel bevásároljanak az őszi áruk megjelenéséig.

A járvány miatti bezárások után alig várták az emberek, hogy visszatérjenek a szabadabb vásárlásokhoz Fotó: Kurucz Árpád

– A fogyasztás ösztönzését szolgáló akciózás mértékéről, vagyis hogy az eredeti árból mennyit enged a kereskedő, saját maga dönti el, jogszabály erről nem rendelkezik. Azonos termékkörben nyilván figyelik a piacot a versenytársak, de az is számít, hogy egy-egy árucikk mennyire keresett vagy éppen szükségszerű. Ez esetben viszont nem fontos a magas engedmény, így is elviszik a terméket. Például kánikula idején megugrik a strandcikkek iránti kereslet a nyaralási idény vége felé is – mondta lapunknak az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára.

Vámos György megjegyezte: hűvösebb időjárás esetén viszont az emberek szívesebben mennek vásárolni a kültéri programok helyett vagy böngésznek a képernyőn látható webes választékból – ilyenkor kifizetődőbb akciókkal fokozni a beszerzési hajlandóságot.

– Az igazi készletkisöprés augusztus vége felé várható, amikor a beragadt darabokat árusítják ki jelentősen olcsóbban – mondta.

Már elérték a boltok a 2019-es szintet, megbízhatóan bővül a fogyasztás Fotó: Magyar Nemzet

Kitért rá: a boltoknak júniusban sikerült elérni a 2019-es azonos időszaki értékesítési volument, míg a júliusi vásárlásokra rányomta a bélyegét a kánikula, mivel a túl nagy melegben reggel és este vannak többen az üzletekben.

Mint a főtitkár jelezte, idén a nyári leértékelések kezdete szinte összecsúszott az iparcikküzletek újraindulása utáni vásárlásösztönző kampányokkal, míg például a maszkviselés mindvégig fékezte a költekezési kedvet.

– A vevők alig várták, hogy kimozdulhassanak otthonról. A felzárkózást támogató akciók a szezonális kedvezményekkel folytatódtak – jegyezte meg, hozzátéve, hogy idén a teljes kiskereskedelem értékesítési volumene meghaladhatja a 2019-es szintet.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.